dinsdag 27 maart 2018

Zandmotor aasopmaak sessie maandag 26 Maart 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas van de afgelopen wedstrijd opmaken vanaf de Zandmotor, er staat een wnw-wind van 3 bft, temperatuur 7 °C, lw HvH 16:56 uur (-64 cm), hw 23:34 uur (+72 cm), (± 136 cm), af en toe zon, af en toe bewolkt. 15:40 uur start ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 18\100 nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een pier, zager ,slik of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en voor de rest een zelfde uitrusting. Veel verwacht ik er niet van, maar een beetje frisse zeelucht opsnuiven is nooit verkeerd.

Ik probeer zover mogelijk te werpen, maar de eerste worpen leveren me niets op. Het aas blijft er gewoon aanzitten en regelmatig ververs ik het. Dat levert me toch een bot op om 17:31 uur, valt me nog mee.


Af en toe vliegt er een aalscholver voorbij, ook de drieteenstrandlopers zijn talrijk aanwezig een grappig gezicht om te zien hoe ze steeds wegrennen voor het uitlopende water en daarna weer terug dribbelen.

17:58 uur zit er weer een bot aan, mooi ik mag niet klagen.


Rond 20:00 uur begint het een stuk kouder te worden, het is weer mooi geweest en ik begin op te ruimen. Bij het binnen draaien komt bot nummer drie het strand op. Voor deze periode niet onaardig.


Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten