maandag 19 maart 2018

3e Competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 18 Maart 2018



Hallo vis vrienden,

Ik lijk wel gek, sta ik 's ochtends hier weer op Ter Heijde om de 3e competitie wedstrijd te vissen van "Ter Heijde aan Zee" met een ono-wind van 6 bft met stoten van 7 bft, temperatuur -2 °C, stuifzand en later een waterig zonnetje. Lw HvH 08:25 uur (-76 cm), hw   In "de Viskeet" krijg ik steknummer 4 toebedeeld en mag het proberen aan het begin van "de Zandmotor". Om 09:00 uur mogen we beginnen en net als gisteren start ik weer met de 4,5 meter Tronixpro Cobra Gt, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte en lange wapperlijntjes, haakje f31\8 ~ ls5013\f6, gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan tommy lood 140 ~ piramidelood 160 gram.

Om 09:00 uur werpen er 16 man in, ondanks de kou is het toch aangenamer om in het daglicht te vissen. Ik verwacht deze wedstrijd lijnen "vol apenhaar" waar gisteravond zo voor gewaarschuwd is. Niets is minder waar, nog geen haartje van de aap op de lijnen, zo schoon als een fluitje, en dat is wel zo prettig vissen ook.

Op nummer 2 staat Rob de Blois, die er in het begin al gelijk een mooie gul uittrekt wat later in de wedstrijd doet die dat nog eens. Rechts van me wordt er ook gevangen en alles links van me heeft ook vis. Waar blijft die van mij? Gelukkig blijft me een tweede 0 bespaard dit weekend, om 10:44 uur draai ik een leuke bot het strand op aan de lange wapperlijnen.


Prima, verder hiermee dan maar, 12:20 uur draait Rene Olsthoorn m'n lijntje mee, als ik het gedeelte wat nog in zee ligt binnen draai zit er een tweede bot aan.


Gulletjes, wijting, bot en schar wordt er gevangen, en dat valt me mee met deze kou. Wat wel weer typisch is dat er nu weer meer gevangen werd in het begin van "de Zandmotor" het lijkt wel of dit steeds wisselt. Uiteindelijk wordt ik 4e in het vak en 7e overall. Ik ben er tevreden mee, het had zoveel slechter gekund. 

Kanjerpot: Ed van Zanten met een gul van 43 cm, gefeliciteerd Ed!

Vak A: 1e en 1e overall Rene Olsthoorn 6 vissen (153 cm), 2e Rob de Blois 4 vissen (133 cm), 3e Jan Groenewegen 4 vissen (98 cm).

Vak B: 1e Johan Veenstra 2 vissen (54 cm), 2e  Ed van der Vegt 1 vis (28 cm), 3e Kees Klerks 1 vis (22 cm). Mannen gefeliciteerd! 


O ja, bijna vergeten. Bij het uitreiken van de kwartaalprijzen win ik nog een waardebon van €25 van Hengelsport Westland en bij de tombola win ik nog een plantje en een chocolade paashaas. Van Jan Dibbets krijg ik er nog een plantje bij, waarvoor nogmaals dank.



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten