maandag 19 maart 2018

3e Competitiewedstrijd Eurovissers Calandkanaal 17 Maart 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" we verzamelen in de Hoekse Watersportvereniging, maar omdat de omstandigheden voor het strand nogal bar slecht zijn, wind schuin van de zijkant en veel apenhaar wordt er na overleg besloten om uit te wijken naar het Calandkanaal. Ik trek daar steknummer 11 en we eten er nog wat. Er staat een harde gure ono-wind van 6 bft met stoten van 8 bft, temperatuur -2 °C, hw HvH 15:06 uur (+133 cm), lw 22:50 uur (-49 cm), (± 182 cm). Normaal gesproken vis ik liever op het strand, maar het voordeel van het Calandkanaal is dat je enigszins achter je auto kan schuilen. Om 18:15 uur starten we met 14 deelnemers, ik begin met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes, haakje f31\8 ~ f314\8, zeepieren\zagers en slikken als aas, tommy lood 140 gram ~ piramide lood 160 gram.

Veel gebeurd er niet in het begin, naarmate de tijd vordert, komen de berichten langs dat een enkeling een visje heeft gevangen. Maar wild is het zeker niet, Willem Hoogendoorn rechts van me vangt een mooie bot en Ed van der Ham daarnaast een bot en een schar.

In het donker, krijg ik zware draaien, maar steevast blijkt het krab te zijn soms met z'n tweeën tegelijk. Ook heb ik moeite om het te zien bij het binnen draaien, m'n lood bonkt steeds tegen de stenen, heb ik ook nog eens kans dat als er een vis aanzit hij gelijk van de haak af floept. Maar het is niet anders.

Om 22:15 uur is het weer afgelopen en ik ben blij toe. Joop Geschiere, links van me blijft ook op de 0 staan net als ik. Gedeelde smart is halve smart. Uiteindelijk blijken er 7 man met vis te zijn en 7 die niks vangen.

1e en 1e overall Martin van der Drift 2 vissen (51 cm), 2e Richard van der Maat 2 vissen (50 cm), 3e Arthur van Tienen 2 vissen (40 cm). Mannen gefeliciteerd.


Het enige voordeel van dit "lijdend" avondje was dat ik maar 9 competitiepunten binnen hengelde. Misschien dat dat het uiteindelijk nog de moeite waard maakt.

Van Willem Hoogendoorn en Marcel Adriaans krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten