zondag 11 februari 2018

Zandmotor sessie zaterdag 10 Februari 2018



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het op "de Zandmotor" nog maar eens proberen, er staat een zw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, oplopend naar 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 5 °C, lw HvH 16:54 uur (-56 cm), hw 23:50 uur (+82 cm), (± 138 cm).  Om 14:15 uur start ik met de 4, 5meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~160 gram. Na een kwartiertje komt de 4,5 meter Tronix pro Cobra GT erbij, met een zelfde uitrusting.

Veel gebeurd er niet in het begin, het aas komt eruit zoals het erin gegaan is, slechts een enkele keer moet ik een verse pier of zager op de haak zetten. Stug volhouden maar en om 16:09 uur zit er een dikke bot aan de K2, mooi de nul is me bespaard gebleven.


17:14 zie ik wat lichte tikjes op de top van de Cobra en draai ik een tweede bot het strand op, het kuiltje aan de zijkant verraad dat het om een afgepaaide bot gaat.


17:30 uur begin ik op te ruimen, geen gehoopte schar en gul, maar toch wat gevangen.

Vis greetz,.

Willem 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten