dinsdag 5 december 2017

Zandmotor strand vis sessie maandag 04 December 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven en gekregen aas opmaken met een vis sessie op "de Zandmotor". Er staat een wnw-wind van 4 bft oplopend naar 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 8 °C, redelijk zonnig en droog, hw HvH 14:57 uur (+ 149 cm), lw 20:05 uur (- 60 cm), (± 209 cm).  Zoals gewoonlijk de laatste tijd, start ik om 14:20 uur met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes van 25 cm met haakje f31\8, gevuld met een zeepier, slik of een combinatie hiervan, piramidelood 160 gram maar dat loopt gelijk weg. De stroming blijkt dit keer erg sterk, uiteindelijk zit ik met 170 en 200 gram geankerd te vissen. De enige twee ankerloodjes die ik bij me heb, maar ook die lopen soms weg, zij het wat langzamer. Een kwartier later volgt de NBS Titanium met een zelfde uitrusting.

Rond 15:00 uur zie ik een tik op de top en draai een zeebaarsje het strand op, 15:10 uur volgt er op de andere stok ook eentje maar een stuk kleiner.


15:19 uur een zeebaarsje, 15:32 uur een zeebaarsje. De zeebaarzen zijn aardig actief, met regelmaat draai ik er eentje uit, leuke visserij zo.


15:46 uur een zeebaarsje, 16:25 uur een zeebaarsje.


16:56 uur een zeebaarsje, 17:21 uur een doublet van zeebaarsjes.


17:30 uur een doublet van een grote bot met een zeebaarsje, 17:45 uur twee gulletjes, waarvan één maats (= voldoet aan de wettelijke maat qua cm om eventueel meegenomen te worden voor de pan), tijd geleden dat ik gul gevangen heb vanaf het strand.


17:55 uur een doublet wijtingen waarvan één maats, om 18:00 uur begin ik op te ruimen aan de eerste hengelstok die ik binnen draai zit er een doublet aan van een zeebaarsje met een maatse wijting. Bij het binnen draaien van de laatste hengelstok scoor ik een triplet wijtingkjes.


Leuke sessie zo met 11 zeebaarsjes, 2 gulletjes, waarvan 1 maats, 1 bot en 6 wijtingkjes waarvan 2 maats. Totaal 20 vissen, het was weer genieten op het strand.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten