maandag 20 november 2017

11e Competitiewedstrijd Eurovissers Dintelhaven breed zaterdag 18 November 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 11e competitie wedstrijd van "de Eurovissers", in "de pub" trek ik balletje 1, een kopstek. Vanwege de harde w-wind van 6 bft, temperatuur 10 °C, met af en toe wat regen, vissen we niet op "de Maasvlakte 2" maar wijken we uit naar de Dintelhaven breed. Bij aankomst blijkt mijn "kopstek" toch geen kopstek te zijn want er staan een vader en zoon uit Etten-Leur te vissen, enthousiaste beginnende zeevissers die zich verbazen dat er hier ook zeevis te vangen is. De botten die ze vangen gaan dan ook mee voor "de pan", op zich geen slechte smaak, een beetje waterig, maar goed kruiden met viskruiden zijn ze prima te eten.

Om 18:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8 afgewisseld met flexi metalen  afhouders, zeepieren, zagers en slikken als aas, lood 150 ~ 160 gram. Rechts van me staat Kees Westdorp en links van me de vissers uit Etten-Leur. Wild met aanbeten is het niet, maar om 19:31 uur scoor ik toch een bot op zo'n 60 meter.



Kees rechts van me begint van afstand wat wijting te vangen, tijd om het ook iets verder te proberen.
19:21 uur komt er een wijtingkje bij.



Af en toe draaien de vissers uit Etten-Leur m'n lijn mee, maar dat kan gebeuren, zeker als het loodgewicht te licht is of als je schuin werpt. De vader excuseert zich dan ook voor het ongemak. Rond 19:55 uur krijg ik een aantal mooie doorbuigers op de top, het binnen draaien gaat zwaar, dus ik hoop een grote bot of wijting te kunnen scoren, helaas een tiental meters van de kant knapt m'n lijn en moet ik even hartsgrondelijk vloeken. Jammer maar het is niet anders.

Als even later door de zoon m'n lijn er weer wordt uitgedraaid, hoef ik hem gelukkig niet erg te ontwarren, blijkbaar heeft hij over me heen gegooid en met het haakje meegenomen. Net als ik opnieuw wil inwerpen zeg ie hee, ik heb nog een lijn eraan zitten. Ik zeg tegen hem kan het van die visser zijn die rechts van me zit, nee hij ligt hier recht voor. O dan heb je waarschijnlijk m'n oude onderlijn er aan zitten, die daarstraks geknapt is. Ik trek het laatste stuk naar de kant en bedank de zoon voor het terug bezorgen van m'n oude onderlijn. Nog voordat ik verder kan vissen komt Kees not amused onze kant op, blijkt het toch zijn lijn te zijn. Hadden we dat geweten dan was je wel gewaarschuwd Kees, één groot misverstand dus.


Voor de rest valt er geen onvertogen woord en vissen we weer vrolijk verder. Kees vangt er nog een aantal wijtingen bij, op touw (gevlochten lijn) dus dat probeer ik ook. Helaas krijg ik geen enkele aanbeet meer en moet ik om 22:00 uur genoegen nemen met 2 vissen. Omdat ik morgenochtend vroeg er weer uit moet om de 11e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee te vervissen vertrek ik gelijk naar huis.

De uitslag: 1e overall Tom Brasser 7 vissen (177 cm), 2e Dirk Dierckx 8 vissen (175 cm) en 3e Kees Westdorp 6 vissen (159 cm). Mannen gefeliciteerd!

Van John de Vries krijg ik nog het overgebleven aas mee waarvoor nogmaals dank!

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten