maandag 2 oktober 2017

9e competitiewedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 01 Oktober 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitiewedstrijd van Ter Heijde aan Zee, op de verzamelplek in "de Viskeet" krijg ik steknummer 6 toebedeeld, het begin van "de Zandmotor". Er staat een z-wind van 4 bft, met stoten van 5 bft oplopend naar 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 15 °C, droog. Lw HvH 06:40 uur (-36 cm), hw 12:40 uur (+76 cm), (± 112 cm). Erg gunstig ziet m'n stek er niet uit, in het water drijft veel apenhaar en omdat het opkomend water is zal dit regelmatig afgezet worden op de lijnen. Maar tijdens een wedstrijd heb je je stek niet voor het uitkiezen, het is het lot en daar moet je het mee doen.

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan. Tommy lood 150 gram ~ piramide lood 180 gram en later als de stroming erin komt en het apenhaar de lijn wegdrukt 170 ~ 200 gram geankerd.

In het eerste uur wil het maar niet lukken, om me heen vangt iedereen wel een bot of botje en m'n rechterbuurman Bert Klein vangt er nog een zeebaarsje bij, zelf blijf ik op de 0 staan. Omdat ik bang ben dat m'n lijn gaat knappen door de grote hoeveelheid apenhaar schakel ik over op de NBS Tornado, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag en ga geankerd vissen met 170 gram lood eraan. Dat levert me om 11:09 uur een botje op van 20 wedstrijdcentimeters, leuk van de 0 af, maar niet goed genoeg, alle andere vangsten om me heen zijn groter qua centimeters, sta ik nog laatste.

Doordat de stroming en het apenhaar op de lijn toeneemt lopen de lijnen weg, het binnen draaien gaat zwaar en voorzichtigheid is geboden om m'n lijn niet te laten knappen. M'n rechterbuurman zit er ook nog bij en als we gezamenlijk binnen draaien om 11:34 uur zitten de lijnen in "de klit" maar er hangen wel 2 vissen aan. Fortuinlijk voor mij zitten ze aan mijn lijn, met een grote bot erbij van 37 wedstrijdcentimeters. En ineens is alles omgedraaid en schiet ik van de onderste plaats een flink eind naar voren, dat is het betere werk.



Uiteindelijk vis ik met 200 gram geankerd en heb ik iets meer controle over de mate van het weglopen van de hoofdlijn. Vlak voor het einde van de wedstrijd vangt Bert nog een bot en geeft me een tip, bedankt Bert! En met nog 5 minuten te gaan pas ik die toe, bij het sein binnen draaien blijkt het een "gouden" geweest te zijn, want er hangt een bot aan van 27 wedstrijd centimeters. Lekker!



Met 4 vissen eindig ik als 3e in m'n vak wat een waardebon van Hengelsport Westland van €10 oplevert.

Joop van der Velde wint de kanjerpot met een zeebaars van 40 cm. Joop gefeliciteerd!

De uitslag:

Vak A: 1e John Duynisveld 7 vissen (167 cm), 2e Arjan van Velzen 4 vissen (114 cm), 3e Willem Louman 4 vissen (103 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Arnold Talmon 9 vissen (227 cm), 2e Joop van der Velde 3 vissen (90 cm), 3e Rene Olsthoorn 2 vissen (53 cm). Mannen gefeliciteerd!




Van Arnold Talmon krijg ik nog het resterende aas mee waarvoor nogmaals dank.
Bij de tombola win ik nog een aantal prijzen en van Ed van Zanten krijg ik er nog een plantje en kaarsen bij, bedankt Ed!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten