dinsdag 17 oktober 2017

10e competitiewedstrijd "Ter Heijde aan Zee" versus "de Eurovissers" zondag 15 oktober 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitie wedstrijd van "Ter Heijde aan Zee" versus "de Eurovissers" van beide clubs ben ik lid, helaas mag je tegenwoordig niet meer inschrijven voor alle twee, dus moet ik een keuze maken. Aangezien ik bij "Ter Heijde aan Zee" er iets beter voor sta in het algemeen klassement kies ik dit keer voor deze club. In "de Viskeet" haalt Koos nummertje 10 tevoorschijn en hiermee sta ik aan de zijkant van de Zandmotor, eigenlijk nog op het strand van Ter Heijde. Er staat een zzo-wind van 3 bft met stoten van 4 bft wat later oploopt naar 4 bft zuid, temperatuur 18 °C, met een heerlijk zonnetje, hw HvH 12:10 uur (+86 cm), lw 17:36 uur (-48 cm), (± 134 cm).

De stek ziet er niet al te best uit, behalve een onwaadbare zwin (tot kniediepte waden) een zandplaat voor me met daarachter nog meer zandbankjes wat zich uit in de rollers zeewater die erover heen lopen. Onder het motto, meer als je best kun je niet doen, starten we om 09:00 uur.

Als gewoonlijk begin ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8 gevuld met een zeepier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 140 gram. M'n buurman rechts Henk Verlinde heeft het beter getroffen, hij kan nog gedeeltelijk gebruik maken van een opening tussen de zandbanken in (mui) vaak komt daar de vis in tijdens het opkomende water. Al snel scoort hij dan ook en met lede ogen moet ik aanzien dat als hij er al 5 heeft, ik nog niets heb.

Ondertussen moet ik m'n spullen achter me in de gaten houden, want het is een komen en gaan van loslopende honden, omdat er bij de meeste viskisten aas ligt wat sterk ruikt, willen die honden nogal eens tegen je viskist aan pissen om er hun geurspoor tegen aan te zetten. Zo ook nu weer, tot twee keer toe. Had ik nog mazzel dat het meeste ernaast was.

Inmiddels ben ik over gestapt op de Tubertini feeder en probeer in de zwin (een verdieping in het zand evenwijdig aan de kustlijn) voor me om een botje te scoren. Om 10:50 uur krijg felle tikjes van een zeebaarsje zo te zien, helaas zit er bij het binnen draaien geen visje aan. 11:14 uur scoor ik dan toch een botje over de zandbank heen en ik ben blij om van de 0 af te zijn. 11:44 uur in de zwin, weer felle tikken bij het binnen draaien zit er een goudhardertje aan, wat een mooie felle beestjes zijn dat.



12:06 uur weet ik dan nog een bot te scoren op een klein laagje water van de zandbank zelf. Wel een behoorlijke van 30 wedstrijdcentimeters, dus die tikt in ieder geval aan.



12:56 uur krijg ik wat tikjes op de top en besluit m'n lijn wat slapper te gooien zodat de vis geen weerstand voelt, bij het sein binnen draaien verwacht ik nummer vier te scoren, maar ook deze zit er niet aan. Wat een teleurstelling. Zoals gewoonlijk loopt er op de terug weg weer een trekker vast, maar uiteindelijk bereiken de twee platte karren "de Viskeet" weer. Gelukkig maar, je zal moet lopen.
Om het redelijk te doen had ik 7 tot 9 vissen moeten scoren, met 3 stuks eindig ik op de 18e plaats van de 21. Helaas, je kan niet alles winnen.

Vak A: 1e Bert Klein 10 vissen (218 cm), 2e Jan Dibbets 8 vissen (205 cm), 3e John Duynisveld 8 vissen (205 cm).
Vak B: 1e en 1e overall Rene Brederveld 15 vissen (429 cm), 2e Ed van der Vegt 16 vissen (409 cm), 3e Ed van Zanten 11 vissen (303 cm).
Mannen gefeliciteerd!



Met de tombola scoor ik wel, behalve 2 plantjes, een beker set ook nog een waardebon van Hengelsport Westland van €17,50 en van Jan Groenewegen nog een pak karbonades, waarvoor nogmaals dank.
Het afgelopen kwartaal heb ik niet onaardig gevist een 3e plaats gemiddeld en verdien daarmee een waardebon van €15,00.



De teleurstelling is dus al snel weggeëbd :-). Rest me nog de volgende mensen te bedanken voor het weggeven van het resterende aas: Dirk Dierckx, Marcel Adriaans, Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Brian van der Poel, Ed van der Vegt, Henk Verlinde, Janet Verlinde en Peter van der Gaag.
O ja, de uitslag van de beste 5 visser van beide clubs, Ter Heijde: 1620 cm ( 21 man )
Eurovissers: 1217 cm ( 16 man ). Ter Heijde aan Zee heeft weer gewonnen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten