woensdag 6 september 2017

8e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, zondag 03 September 2017, locatie: Zandmotor



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, als ik aankom in "de Viskeet" zit er al een delegatie van korps Hengelsport Rik te wachten, bestaande uit Cees Ottens, Peter van de Kuil, Marcel Blenk en Willem Jong, na de vakantie stop qua wedstrijden staan die mannen uit omgeving Beverwijk weer te popelen om een wedstrijdje te vissen. Welkom, altijd gezellig zo'n groepje erbij. Na betaling van het wedstrijdgeld van €5 en €1 voor de kanjerpot (niet verplicht) krijg ik stuknummer 17 toebedeeld. We vertrekken weer met twee "platte" karren om het gewicht te verdelen richting "de Zandmotor". Er staat een zo-wind van 2 bft, temperatuur 19 °C met een zonnetje, lw HvH 07:45 uur (-41 cm), hw 14:15 uur (+97 cm), (± 138 cm).

Op het eerste gezicht ziet mijn stek er niet verkeerd uit, aan de rechterkant het ik een kleine mui lopen (= een stroming tussen twee zandbanken haaks op het strand) en vaak zit daar vis in. Dus als om 09:00 uur het signaal wordt gegeven om te beginnen start ik met de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier, zager, slik of een combinatie hiervan tommy lood 100 gram. Maar het enige wat ik binnen draai is "apenhaar" en totaal zo'n 10 kleine witte krabbetjes.

Er wordt wel in de buurt een tongetje gevangen en Koos van der Stap op nummer 13 vangt er zelfs eentje van 32 cm, mijn linker buurman Wim van Holstein vangt na ingeworpen te hebben bij het strak draaien van de lijn een fint van 41 cm die er spontaan opklapt. Voor de rest gaat het maar moeizaam, John Duynisveld op nummer 19 vangt een botje en Arnold Talmon rechts van me ook. Als ik even ga "buurten" bij Ron Koppe op nummer 15 krijgt hij een mooie aanbeet en sleept een zeebaarsje van 36 cm het strand op. Terug naar mijn hengelstok maar, waar ik inmiddels overschakelt ben om wat verder weg te vissen, want die mui heeft me niets opgeleverd.

Uiteindelijk vang ik dan toch een bot van enige afstand en ik ben blij dat ik van de 0 af ben.



John Duynisveld vangt er nog een mooie bot bij en in de laatste draai een mooie zeebaars van 40 cm. Hoe is dat gezegde ook al weer? De duivel schijt altijd op dezelfde hoop :-). Het is je gegund John!
13:00 uur is het weer afgelopen, geen hoge score maar het was weer gezellig. Op de terug weg gaat de tractor weer kapot en wachten we zo'n 20 minuten totdat de eerste tractor weer terug is om over te stappen.



De uitslag:

De kanjerpot wordt gewonnen door Wim van Holstein met een fint van 41 cm. Wim gefeliciteerd!

Vak A: 1e Cees Ottens 3 vissen (81 cm), 2e Ivan van Est 2 vissen (39 cm),  3e Koos van der Stap 1 vis (32 cm).
Vak B: 1e en 1e overall John Duynisveld 3 vissen (95 cm), 2e Wim van Holstein 2 vissen (58 cm), 3e Rene Olsthoorn 2 vissen (52 cm). Mannen gefeliciteerd!



Terug in "de Viskeet" win ik met de tombola nog een kist met groente en een waardebon van €15 te besteden bij Hengelsport Westland. Van Jan Groenewegen krijg ik nog 2 plantjes en 2 biertjes, waarvoor nogmaals dank.



Van Arnold Talmon en Jan Groenewegen krijg ik nog het overgebleven aas mee, ook hier weer voor bedankt.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten