zondag 10 september 2017

8e competitie wedstrijd "Eurovissers" Dintelhaven breed zaterdag 09 September 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 8e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" in de Dintelhaven op het brede gedeelte achter het pomphuis, er staat een w-wind van 4 bft, temperatuur 16 °C, met een lekker najaarszonnetje, lw HvH 13:05 uur (-40 cm), hw 17:46 uur (+130 cm), (± 170 cm). 18 deelnemers gaan vandaag "de strijd" aan met elkaar, om 14:00 uur krijgen we het sein om in te werpen en ik start met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zeep, slik, zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram.

Veel gebeurd er niet in het begin, alleen links van me vangt Ed van der Ham een mooie paling van 69 cm en Dirk Dierckx  een bot van 23 cm, voor de rest blijft het akelig stil. Als ik van ver weer eens binnen draai denk ik even een klein wijtingkje te zien op de onderste haak, maar eenmaal bij de kant aangekomen zit er niets aan, een tiental minuten later duikt er een groepje meeuwen op een visje wat voor me in het water drijft, vermoedelijk het visje wat van de haak af is gegaan. Pech dus.

15:30 uur zie ik eenmaal een flauwe tik op de top, ik laat hem even liggen en tot mijn geluk zie ik een botje aan de oppervlakte komen, eenmaal op het droge valt ie van de haak, maar gelukkig kan ik hem pakken.



Blij dat ik van de 0 af ben en nu maar een volgende vis scoren. Helaas gebeurd dat niet en ik probeer het even met de feeder onder de kant of er een zeebaarsje wil happen, ook niet, terug maar weer en voor ver gaan. Het levert me niets meer op, in de laatste magische draai zijn er nog verschillende vissers die een behoorlijke vis scoren, onder andere mijn rechter buurman Marcel Adriaans, die gaat me ook nog eens voorbij met een bot van 23 cm.

Geen al te beste scoren, maar gezellig was het weer wel en dat is ook wat waard.

De kanjerpot gaat naar Ed van der Ham met een paling van 69 cm. Ed gefeliciteerd!

De uitslag:

1e en 1e overall John de Vries 10 vissen (153 cm), 2e Erik Remijn 12 vissen (80 cm), 3e Dirk Dierckx 3 vissen (72 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Dirk Dierckx krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten