zondag 13 augustus 2017

zandmotor strand zeevissessie zaterdag 12 Augustus 2017



Hallo vis vrienden,

Zuidwest gaf windgoeroe aan in het begin van de week voor zaterdag, mooi dacht ik nog leuk om weer eens te vissen vanaf het strand aan de Maasvlakte 2. Naarmate de zaterdag dichterbij kwam draaide de wind naar west iets wat me deed twijfelen tussen "de Zandmotor en de Maasvlakte. De kans op een maatse (=de minimum wettelijke maat van 42 cm of daarboven) leek me vanaf de Maasvlakte wat reƫler dan vanaf de Zandmotor, aan de andere kant is de Maasvlakte 2 nogal grillig, voor hetzelfde geld vang je helemaal niets. Dus ik besluit om voor "de Zandmotor te kiezen liever wat kleintjes dan niets.

Er staat een W-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 20 °C draaiend en dalend naar wnw van 3 bft met stoten van 4 bft. Lw HvH 14:26 uur (-47 cm), hw 18:48 uur (+115 cm),  (± 162 cm). Licht zonnig met een enkel miezer buitje. Bij Hengelsport Westland haal ik 75 piertjes, de meeste zitten nu vol zaad, de zgn. zaadpieren, maar voor de vangst maakt dat niet zoveel uit en 1,5 ons kweekzagers. 15:50 uur  sta ik op "de Zandmotor" en werp ik in met de 4,5 meter K2 Titanium hengelstok, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes met haakje f31\8 ~ ls5013F\6 gevuld met een zeepier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~ 175 gram ~ piramidelood 180 gram. Als ik bezig ben om de tweede hengelstok op te tuigen de 4,5 meter NBS Tornado met hybride top, hoofdlijn 22\100 mm nylon, voor de rest dezelfde uitrusting als de eerste hengelstok, zie ik al tikjes op de eerste.

16:11 uur draai ik binnen, het is een doubletje, een leuk begin. 16:25 uur volgt nummer 3 al.



En dan komt er erg veel vuil opzetten in de vorm van knoppen zeewier, groene sla en apenhaar, de lijnen worden weggedrukt en de haken zitten ook vol met deze "zooi". 17:37 uur zit er toch een zeebaars aan en een mooie ook met 44 wedstrijdcentimeters.



17:40 uur een bot, 18:47 uur weer een zeebaarsje.



Wat opvalt is dat het allemaal mooie krachtige vissen zijn, die ten opzichte van de vorige sessie gemiddeld ook wat groter zijn. 18:57 uur een zeebaarsje, 19:26 uur een zeebaarsje.



19:43 uur een zeebaarsje, 20:20 uur een zeebaarsje.



20:36 uur een zeebaarsje, 20:43 uur een zeebaarsje.



21:11 uur een zeebaarsje en 21:20 uur een zeebaarsje.



21:45 uur is m'n aas op, met 14 vissen weer een leuke sessie.

Vis greetz,

Willem


4 opmerkingen:

  1. Hallo Willem,

    Afgelopen zaterdag was ik ongeveer 't zelfde tijdstip op de Zandmotor richting Schelpenpad mijn vangst bestond uit 1 zeebaars en 2 tongen(1 maats 26 cm). Lang niet zo,n goede vangst al die van jouw, je hebt heel goed gevangen. Waar stond jij ik heb jou niet gezien.

    met vriendelijke visgroeten,
    Kenneth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Kenneth,

      Ik heb je ook niet gezien, stond ver richting Scheveningen. Tongen heb ik weer niet gezien.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. geode keus om naar de zandmotor te gaan, ik stond gisteravond op MV2 en had in 3 uur geen stootje. Vraagje, denk jij dat er een verschil is als je fluorocarbon sneutjes gebruikt ipv amnesia? ik neem altijd amnesia want fluorocarbon kinkt meer, maar ik twijfel een beetje..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie ......?,

    Erg wisselvallig en plek gevoelig MV2. Ik gebruik vaak beide in een wedstrijd, begin ik te vangen met fluorcarbon dan ga ik daar verder mee. Vang ik op amnesia dan wordt dat de keus.
    Altijd handig om beide bij te hebben en zo je keus te maken.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen