dinsdag 1 augustus 2017

Maasvlakte 2 zeebaars sessie maandag 31 Juli 2017



Hallo vis vrienden,

Zeebaarzen vangen op de Maasvlakte 2 leek me wel een leuk doel voor vandaag. Bij Hengelsport Westland haal ik 50 piertjes en 1,5 ons zagers en rij door naar de stek op slag 5. Overigens mazzel dat er geen ongeluk gebeurd is op de heen weg, op de andere rijbaan van de A15 takelen ze net een aantal auto's op een sleepwagen en er staat een file van tientallen kilometers, het had ook net andersom kunnen zijn. 17:35 uur werp ik in met de 4,5 meter NBS Tornado, ik gebruik de hybride top ( bovenste deel van de hengel ), je hebt er ook nog een hollow top bij, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lange wapper onderlijnen, Gamakatsu haakje ls5013F6, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~160 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Cobra met 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, enz enz.

Er staat een wzw-wind van 3 bft, temperatuur 19 °C, lw HvH 15:25 uur (-48 cm), hw 21:56 uur (+91 cm), (± 129 cm), zonnig en droog.

Het eerste wat opvalt na een aantal maal binnen draaien dat het aas er over het algemeen nog goed aanzit, slechts een enkele keer zit er een kale haak bij. Kennelijk is dat tapijt van garnalen wat de vorige keren hier binnen de kortste keren alles eraf vrat enigszins gereduceerd en dat is mooi, des te eerder maakt de vis weer een kans om een hap van het aas te nemen.

Het tweede wat opvalt is dat er totaal geen licht groen zeewier (sla) meer op de lijnen zit en ook dat is een plus punt, het aas is maximaal zichtbaar. 19:03 uur de eerste tikjes op de Tornado en er komt een zeebaarsje het strand op. 19:41 uur volgt er een tweede.



20:01 uur de derde ook weer op de Tornado, 21:02 uur een lichte rammel op de Cobra met weer een zeebaarsje. En het valt niet tegen zo.



21:12 uur ligt de lijn van de Cobra slap, tientallen meters draai ik binnen, voor de kant vecht de vis nog even, groter dan verwacht is het een zeebaars van 45 wedstrijdcentimeters.



21:19 uur de "beet" komt er in nu met een zeebaarsje van 39 cm, 21:30 uur nogmaals een aanbeet en een zeebaarsje.



Als ik bezig ben om de Cobra binnen te draaien voor aascontrole zie ik vanuit m'n ooghoeken  de Tornado flink doorbuigen, maar het is een "vreemde" aanbeet, meestal zijn het felle tikken achter elkaar. Als ik om 21:58 uur binnen begin te draaien is het weer een tiental meter niets totdat ik een tik voel, blijkbaar zit er toch iets aan, verder draaien maar en uiteindelijk komen er uit de branding twee zeebaarsjes tevoorschijn, vandaar die diepe doorbuiger. 22:15 uur begin ik op te ruimen en op de Cobra zit er nog een tiende baarsje.



Leuke sessie zo ik heb er van genoten.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten