zondag 27 augustus 2017

8e competitie wedstrijd Eurovissers Maasvlakte 2 (MV2) zaterdag 26 Augustus 2017



Hallo vis vrienden,

De 8e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" staat voor deze dag gepland, een koppelwedstrijd, en dit keer op de Maasvlakte 2 (MV2). Met 28 deelnemers zit er weer een stijgende lijn in, hoe meer zielen hoe meer vreugd zeg ik altijd maar. In "de Pub" trek ik balletje 2 en mag bij slag 5 een paar honderd meter naar links. Er staat een nnw-wind van 2 bft, temperatuur 21 °C, met een brandend zonnetje. Een aantal badgasten met tenten zit achter me, tot mijn verbazing schuiven ze de tenten op naar links zodat ze niet tussen de vissers door het water in hoeven. Sympathieke gasten! Om 14:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tubertini feeder hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes ~  afhouders, haakje f314\10 ~ f31\8 gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ piramide lood 140 gram.

Er staat maar weinig stroming en ook de branding stelt niet veel voor, af en toe sleep ik het aas een stukje verder, totdat ik na zo'n 15 minuten kort achter de branding een aantal mooie doorbuigers krijg op de feeder. Ik besluit gelijk om m'n lijn vast te zetten met de pin op de molen zodat ik de volgende keer weer dezelfde afstand gooi. Als ik binnen draai zit er niets aan en dat is een teleurstelling.

Nog maar een keer proberen, maar wat ik ook doe de aanbeten blijven uit. Hier en daar worden er kleine botjes en kleine pietermannen gevangen. Een enkeling vangt een mooie goudharder of een dikke bot. De meeste zitten onder de kant te "pielen" op botjes van 7 cm de zogenaamde 1 punters (vissen onder de 10 cm tellen als 1 cm) hopend dat er één bij zit die groter is. Arvy Schonherr rechts van me vangt er eentje van 7 cm en is de koning te rijk.

Ik besluit het eens "ver" te proberen en schakel over op de NBS Tornado met 20,5\100 mm nylon, dat levert me gelijk een kleine pieterman van 12 wedstrijdcentimeters op, mooi van de 0 af.



Nog een aantal worpen "ver" levert me niets meer op en ik schakel weer terug op de feeder. Kees Selders links van me vangt een mooie bot van 21 wedstrijdcentimeters en gaat me voorbij, het is je gegund Kees. 18:00 uur is het weer afgelopen, ruim ik op en vertrek naar huis.

John de Vries wint de kanjerpot met een schitterende goudharder van 43 cm, gefeliciteerd John!

De uitslag:

1e en eerste overall John de Vries, 2 vissen (57 cm), 2e Armel Spee 2 vissen (42 cm), 3e Arthur van Tienen 3 vissen (25 cm). Mannen gefeliciteerd!




Van Arjan van Drunen, Sjaak Nuijt, Kees Selders, Janet en Henk Verlinde krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten