maandag 21 augustus 2017

7e competitie wedstrijd Ter Heijde aan Zee zondag 20 Augustus 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, in "de Viskeet" krijg ik na betaling van het wedstrijdgeld van €5 en €1 voor de kanjerpot (=wie de grootste vis vangt, krijgt de inhoud van "de pot")(niet verplicht om je hiervoor in te schrijven) steknummer 14 toebedeeld en met 24 man, waarvan 2 introducees vertrekken we met twee "platte karren" richting "de Zandmotor" er staat een w-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 19 °C, zonnig. Lw HvH 10:10 uur (-51 cm), hw 14:31 uur (+ 114 cm), (± 165 cm). Met een mooie branding, ideaal voor zeebaars zo op het eerste gezicht, om 09:00 uur mogen we beginnen en start ik met de good old 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, lang wapperlijnen haakje ls5013\F6 afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier, zager of een combinatie hiervan tommy lood 150 gram, later met wat meer stroming en vuil piramide lood 180 gram.

Nadat ik een tweede reserve aaslijn van aas heb voorzien, zie ik dat m'n lijn enigszins slap hangt (vaak een teken dat er vis aan zit) ik draai hem weer strak wat resulteert in een tweetal felle tikken. Mooi vis, voorzichtig draai ik binnen en het is een leuk zeebaarsje van 34 wedstrijdcentimeters.



En nu maar wachten op de volgende aanbeet, vreemd genoeg komt er maar bitter weinig vis het strand op. Het vuil op de lijnen in de vorm van "apenhaar" neemt toe en het is plukken geblazen om het van de lijnen af te halen. Na een uurtje schakel ik over op de reserve NBS hengelstok waar een spoeltje met 20,5\100 mm nylon op zit met de gedachte op die manier weer wat verder te werpen.
Maar ook dat mag niet baten, het blijft bij die ene vis en daarmee heb ik het nog goed gedaan ook. Ik verdien er de kanjerpot van €23 mee en wordt tweede in m'n vak.Wat een waardebon van €15 oplevert. Lekker zo'n visje wat €38 oplevert :-).

De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall John Duynisveld 5 vissen (121 cm), 2e Willem Louman 1 vis (34 cm), 3e Ed van Zanten 1 vis 20 cm.
Vak B: 1e Jan Dibbets 1 vis (20 cm), 2e Roel Kranenburg 1 vis 14 cm. Mannen gefeliciteerd!



Bij de tombola scoor ik nog twee plantjes en van Jan krijg ik nog een vet plantje.



Van Ed van Zanten, Han van der Lek en Paul van Boheemen krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten