maandag 24 juli 2017

Zandmotor: strandvissessie zondag 23 Juli 2017



Hallo is vrienden,

Vandaag ga ik het weer proberen op "de Zandmotor", dit keer wat meer aan het begin ervan. Er staat een zw-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C, af en toe een zonnetje en regelmatig een fikse regenbui, hw HvH 15:31 uur (+123 cm), lw 20:35 uur (-67 cm), (± 196 cm). De wind is zw en er staat een mooie branding, kom maar op met die zeebaarsjes. 16:15 uur gaat de K2 erin, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~ piramidelood 180 gram. Een kwartiertje later volgt de Cobra, hoofdlijn 20, 5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en voor de rest een zelfde uitrusting.

Regelmatig is het aas eraf gegeten door de krabbetjes en de garnalen, de aanbeten waarop ik had gehoopt blijven echter uit. Wat ik ook probeer dichtbij, veraf in het midden het maakt niet uit. Als het water aan het zakken is komt er ook weer sla (lichtgroen zeewier) aan de lijn en haken te zitten.

Tussen de buien door geniet ik nog wel van de ijverige strandsnippen en de overtrekkende aalscholvers, ook duiken er wat meeuwen, maar ik denk toch dat die voor de garnaaltjes gaan i.p.v. aasvis anders had er wel zeebaars rondgezwommen.



21:30 uur zijn m'n 50 piertjes en 1,5 ons zagers op en vertrek ik naar huis. Geen vis maar wel even lekker uitgewaaid.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten