dinsdag 18 juli 2017

Zandmotor strandvissessie maandag 17 Juli 2017



Hallo vis vrienden,

Omdat ik nog een restje aas over had van zaterdag, besluit ik er nog maar een strandvissessie tegen aan te gooien, weggooien is zonde en bovendien is het lekker weer. Er staat een n-wind van 4 bft, temperatuur 18 °C, lw HvH 15:50 uur (-47cm), hw 21:56 uur (+97 cm),  (± 144 cm), met een lekker zonnetje. Rond 17:15 uur start ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 100 ~ 150 gram, deze werp ik zo ver mogelijk na tien minuten volgt de 4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon me voor de rest een zelfde uitrusting, hiermee vis ik vak onder de kant op een meter of drie.

Het enige probleem is dat na de vorige vissessie de molens zijn afgespoeld onder de kraan en dan haal ik de spoel en de slinger er ook gelijk af om het eventueel achtergebleven zand wat makkelijker weg te spoelen. Bij het inpakken in de viskist heb ik niet goed gekeken en maar 1 slinger meegenomen, goed dat wordt dus wisselen.

De tijd verstrijkt maar er gebeurd niets, geen tik te bespeuren. Toch zijn er wat meeuwen vlak onder de kant aan het duiken naar voedsel. Regelmatig is het aas er weer af gegeten door krabben en garnaaltjes en met het opkomende water zit er groen sla (lichtgroen zeewier aan de lijn).
Maar meer als een krabbetje komt er niet uit.



De draaien worden steeds zwaarder en elke keer heb ik hoop dat er nu een bot aan zit bij het binnen draaien maar het is steevast weer het "vuil". 21:15 uur ruim ik op en vertrek naar huis.
Het is "komkommertijd".

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten