zondag 16 juli 2017

Strandsessie Maasvlakte 2 (Mv2) zaterdag 15 Juli 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag besluit ik om eens te gaan vissen op "de Maasvlakte 2", de omstandigheden zijn er op het eerste gezicht ideaal voor zeebaars, er staat een zw-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 19 °C, lw HvH 15:36 uur (-49 cm), hw 19:56 uur (+101 cm), (± 150 cm) met later in de sessie regenbuien. Als ik een flink stuk voorbij slag 5 naar boven wil, blijkt dat niet meer te kunnen, ze hebben bovenop het duin takken geplaatst zodat het zand niet van het strand waait maar ertegen blijft liggen. Dan de auto maar parkeren op slag 5 en een stukje naar rechts lopen. Even verderop zit al een visser nadat ik om 16:45 uur de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8 gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 175 gram ~piramide lood 180 gram heb ingeworpen en een kwartier later de Cobra met een zelfde uitrusting, behalve dan de hoofdlijn, die uit 20,5\100 mm nylon betstaat. Loop ik naar de man toe om een praatje te maken, die net op dat moment een zeebaarsje vangt, het blijkt z'n eerste te zijn na 2 uur vissen.

Een moeizame visserij zo te zien, Regelmatig is er wat van het aas weg door krabben en garnaaltjes en zit er wat vuil aan de lijnen. Aanbeten blijven voor de rest uit. Links van me komen er nog twee vissers het strand op , die het steeds even proberen op een bepaalde plek en dan weer een tiental meters naar links opschuiven, ook een tactiek.

De man rechts van me begint rond 19:30 uur op te ruimen als hij langs loopt en ik vraag naar de vangsten blijkt hij uiteindelijk 2 zeebaarsjes en een tongetje gevangen te hebben, meer als ik in ieder geval en ik besluit op te schuiven en het op zijn plek te proberen, het kan nog wel eens schelen waar je staat, net een onder stroompje waar de vis zich liever op houdt.

Rond 19:55 uur, als ik de laatste hengelstok binnen draai om te verhuizen zit er een botje aan, mooi in ieder geval een vis gezien. 21:13 uur zit er een kleine pieterman aan de haak, die ik voorzichtig los maak i.v.m. zijn giftige stekel.



Hierna begin ik langzaam op te ruimen, bij het binnen draaien van de laatste hengelstok zit er nog een botje aan.



Veel was het niet, en eigenlijk viel het een beetje tegen. De zeebaarsjes, waar zijn ze gebleven?

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten