woensdag 12 juli 2017

7e competitie wedstrijd Eurovissers, locatie:Pernis, zaterdag 08 Juli 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 7e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op de locatie Pernis, op het grasveld trek ik balletje 10 en mag zodanig op dit steknummer plaats nemen. Een vervelende plaats, want vanaf de gele brug naar rechts tot het eerste bankje is een slecht stuk waar een hoop afgetrokken lijnen en stenen onder water liggen, iets wat algemeen bekend is en ik de vorige keer ook al voor gewaarschuwd heb, waarom ze dit stuk dan meenemen in het parcours is me een raadsel. Er staat een nnw-wind van 4 bft, temperatuur 19 °C met een zonnetje. Hw Vlaardingen 16:32 uur (+119 cm), lw 22:16 uur (-55 cm), (± 174 cm).

Wat ze wel goed hebben geregeld is de waarschuwing dat er gevist gaat worden, de vissers die er nog staan verdwijnen nog voor de wedstrijd begint.



Oorspronkelijk zouden we om 14:00 uur beginnen, maar er kwam een visser wat later zodat we gezamenlijk om 14:10 uur in kunnen werpen. Ik start met de  4,5 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 150 ~ 175 gram, piramide lood 140 gram ~ geankerd 170 gram. Volgens de geruchten zou er een goede kans zijn om botjes onder de kant te vangen, dus dat proberen we eerst maar eens.

Na wat tikken op de feeder draai ik een zwartbekgrondel naar boven, jammer genoeg komt het piramide lood klemvast te zitten en moet ik naar benden afzakken. Beneden aangekomen krijg ik het lood met geen mogelijk los en koppel de onderlijn van de hoofdlijn, de grondel weet ik wel te redden dus de centimeters zijn binnen, wel met een paar volgelopen laarzen, het start sein van "deze rampsessie".

14:32 uur komt er een zwartbekgrondel bij en ook deze is boven de 10 centimeter zodat hij volledig telt (vissen onder de 10 centimeter worden gewaardeerd als 1 centimeter).



Omdat de botjes weg blijven en er hier en daar een bot en\of tong op afstand naar de kant wordt gedraaid besluit ik de 4,5 meter k2 Titanium in te schakelen, als ik deze op een gegeven moment probeer binnen te draaien loop ik muurvast en ben ik alles kwijt. Nieuwe voorslag erop en nogmaals weer alles kwijt. Even onder de kant "pielen" en er komen om 16:17 uur weer twee grondels bij, jammer genoeg onder de 10 centimeter dus 2 cm erbij, dat schiet ook niet op. 16:30 uur weer een zwartbekgrondel.



Daarna verlies ik weer een lijn  met vastzitten en om 17:06 uur komt er weer een zwartbekgrondel bij.



Omdat er nu van afstand wat meer wordt gevangen, schakel ik over op de Cobra met Berkeley Orange gevlochten lijn erop, tijdens het inwerpen meen ik even een "pruik" (lijn in een kluwen) te zien en ja hoor bij het binnen draaien, schiet er één grote kluwen door het topoog heen, waarna ik weer vast kom te zitten en alles kwijt ben, een nieuw spoeltje draad notabene.

De K2 maar weer met 25\100 mm nylon en een nylon tapse voorslag, na op afstand toch wat tikjes gezien te hebben draai ik binnen, met jawel vis er hangt een bot aan, eindelijk wat centimeters, totdat blijkt dat m'n rechter buurman over m'n lijn heeft gegooid. Ook hij draait binnen en "ragt" zo m'n bot eraf. Kan gebeuren, maar als je al zo weinig vangt, een "bittere pil".

Opnieuw dan maar met weer een zware draai, nee he, geen vis maar een grote wolhandkrab die er voor de kant af valt. En om 14:10 uur bij de laatste draai zit er ook niets meer aan.
Geen "fijne" wedstrijd, een hoop ergernis en niet lekker gevist. Te vergelijken met ga direct naar de gevangenis, ga niet langs start u ontvangt geen €200.

De uitslag:

1e en 1e overall Cor Doeven 14 vissen (251 cm), 2e Kees Westdorp 15 vissen (245 cm), 3e Joop Geschiere 11 vissen (216 cm). Mannen gefeliciteerd!


En nu maar hopen dat de volgende wedstrijden beter gaan, eigenlijk kan het niet slechter. Toch???

Van Marcel Adriaans, Peter van der Gaag en Koos Hubbers krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten