maandag 19 juni 2017

Zeeviswedstrijd vanaf het strand van Ter Heijde zaterdag 17 Juni 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik alweer de laatste wedstrijd in de avondcompetitie vanaf het strand van Ter Heijde. Iedereen is weer ruimschoots op tijd aanwezig zodat we een half uurtje eerder kunnen beginnen. Als steknummer trek ik nummer 1 een kopstek, en mag als eerste van de platte kar af. Er staat een wnw-wind van 2 bft, temperatuur 16 °C, zonnig, lw HvH 16:20 (-50 cm), hw 21:26 uur (+86 cm), (± 136 cm).

Om 19:00 uur wordt het sein gegeven om te beginnen en start ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje, f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan tommy lood 100  ~ 150 gram. Arjan van Velzen rechts van me draait er gelijk al een zeebaarsje uit, rond 19:20 uur zie ik wat tikjes op de top en is het mijn beurt, ook een zeebaarsje. Omdat er maar weinig stroming staat besluit wat "gevoeliger" te vissen en schakel om met de 4,50 meter feeder hengelstok van Tubertini, een setje langere onderlijnen eraan met haakje f314\10 en deponeer het aas in de branding. Dat levert me om 20:05 uur een triplet op van een zeebaarsje met een bot en een botje.



Had ik nodig ook, want Jan Dibbets 3 plaatsen rechts van me staat weer als een "gek" te vangen. De volgende draai met de feeder levert me weer een triplet op, dit keer met botjes. Lekker want ik sta zo'n beetje gelijk met Jan. 20:35 uur weer een botje erbij.



20:57 uur een doublet botjes, 21:06 uur een zeebaarsje.



21:30 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje, en ik sta een drietal vissen voor op Jan nu. Maar Jan geeft het nog niet op en begint weer zeebaarsjes en botjes te vangen. Bij mij komt er rond 22:00 uur nog eentje bij.



22:14 uur nog een mooie bot, goed voor de centimeters.



Om 22:30 uur wordt het sein binnen draaien gegeven en eindig ik deze wedstrijd met 15 vissen, Jan Dibbets heeft er ook 15, maar al snel blijkt dat zijn vissen net iets groter zijn en met één schrapper van de 4 wedstrijden vist Jan 3x een 1 (= 3x eerste geworden), een knappe prestatie, Jan gefeliciteerd!



Zelf eindig ik deze wedstrijd als 2e, en ook in de einduitslag eindig ik als 2e, wat me een waardebon van € 75 oplevert, mooi meegenomen.



De andere waardebonnen gaan naar de overige korpsleden van team Westland, Han van der Lek met een mooie 3e plaats en Paul van Boheemen met een 4e plaats. Mannen gefeliciteerd!

Ed van der Vegt, bedankt voor het organiseren en Jaimy Posthumus voor het bijhouden van de score. Volgend jaar nog een keer, het was gezellig.

Van Han van der Lek krijg ik nog het resterende aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten