maandag 12 juni 2017

Zeeviswedstrijd vanaf het strand van Ter Heijde zaterdag 10 Juni 2017



Hallo vis vrienden,

De 3e zomeravond competitie wedstrijd gaat zo van start, als ik aankom op de parkeerplaats staan de meeste vissers al vol ongeduld te wachten. Ik gooi m'n spullen vanuit de auto gelijk op de "platte kar", parkeer hem en we vertrekken gelijk richting strand zodat we weer wat eerder kunnen beginnen. Steknummer 8 is er voor me geloot en dat betekend dat ik mag meten, het voordeel is dat ik in ieder geval op de hoogte blijf van de vangsten om me heen. Er staat een WZW-wind van 3 bft, temperatuur 19 °C met af en toe een zonnetje. Hw HvH 16:36 uur (+114 cm), lw 00:00 uur (-69 cm) op zo-11-06-2017.


Een paar minuten over 19:00 uur gaat de toeter en kunnen we beginnen, ik start weer met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje f31\8  ~ f31\12 gevuld met een zeepier\slik of een combinatie hiervan tommy lood 150 ~ 160 gram.

Het eerste uur is het niet veel alleen bij Wim Holsteijn die rechts op een kopstek staat draait er gelijk al een doublet zeebaarsje met bot uit. Dat geeft wel hoop, maar die komt er pas om 20:06 uur, na een lichte rammel op de top, ook met een doublet van een zeebaarsje met een botje.  Mooi, ik ben weer bij. 20:15 uur een botje.



20:23 uur nog een botje, om me heen komt er nu ook wat vis de kant op, maar met een doublet botjes om 20:36 uur gaat het weer voortvarend.



Vooraan in het vak blijkt het nu een stuk minder te zijn met de vangsten, Arno Arkesteijn die samen met z'n vader vist, rechts van me, heeft een klein stroompje water (mui) voor zich en trekt er regelmatig zeebaarsjes en botten uit. Hierna blijkt het bij de overige vissers bijna stil te vallen, zo ook bij mij. Ik pak de Tubertini feeder er maar weer bij, om een paar meter uit de kant te vissen. Opeens zie ik een tik, mooi en zowaar draai ik er om 21:18 uur een doublet botjes uit.



Ik hoop dat kunstje voort te zetten maar na 4 draaien met niks meer besluit ik het op afstand te proberen. Ook dit levert me niets meer op. Op het einde om 22:30 uur blijf ik staan op 8 vissen, met een 4e plaats nog redelijk gedaan ook, want het kan altijd slechter.



Met 1 schrapper van de 4 wedstrijden waardoor het slechtste resultaat weg valt kan er nog van alles gebeuren in de laatste wedstrijd. Leuk het gaat een "spannende" worden.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten