zondag 25 juni 2017

6e Eurovissers competitie wedstrijd Maasvlakte 2: zaterdag 24 Juni 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 6e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op de Maasvlakte 2. In "de Pub" trek ik balletje 18, een flink stuk naar rechts vanaf slag 6 waar we gaan vissen. Er staat een wzw-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 17 °C, met in het begin van de wedstrijd wat regenspatjes. Lw HvH 08:25 uur (-67 cm), hw 15:42 uur (+129 cm),  (± 196 cm).

Omdat de zee nogal onstuimig is besluit ik om met de 4,5 meter Cobra GT te vissen, hoofdlijn 22\100 ~ 25\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje ls5013f\6 ~ f31\8 gevuld met een zeepier\slik\zager of een combinatie hiervan piramide lood ~ trapezium lood 210 gram ~ geankerd 210 gram.

De stroming is gigantisch en wat ik er ook aanhang qua lood het loopt gewoon weg. Henk Verlinde rechts van me doet er twee loodjes aan wat een enkele keer blijft liggen en op die manier weet hij er toch een zeebaarsje van 31 cm uit te trekken. Nadat het lood weer eens een keer weggestroomd is, en twee plaatsen rechts bij Richard van der Maat ligt, is het niet meer los te trekken en knapt m'n lijn, een spoeltje met 25\100 mm nylon erop biedt uitkomst.

Bij mij blijkt het nog harder te stromen met uiteindelijk een stuk trapezium lood van 210 gram te samen met 200 gram piramide lood, met 410 gram eraan is werpen geen optie, maar ingooien met een "pisboogje" is geen probleem, de Cobra kan tegen een stootje. Tegen het einde blijft het zelfs af en toe liggen en dat zijn de momenten dat je een zeebaarsje kan verwachten. Zo lukt dat ook bij Richard van der Maat.

Om 14:00 uur is het weer afgelopen, lang geleden dat ik een 0 heb gevist (=niets vangen) maar het is niet anders. Het was gewoon een slecht stuk, meer vooraan is er beter gevangen met 7 a 8 stuks zeebaarsjes en dan doe je mee. Wel lekker uitgewaaid en de sfeer was top. Volgende keer maar hopen op een betere vangst.

De kanjerpot gaat naar John de Vries met een zeebaars van 52 cm, John van harte!

1e en 1e overall Dirk Dierckx 8 vissen (261 cm) en een spoedig herstel toegewenst met je gescheurde spier, 2e John de Vries 6 vissen (233 cm), 3e Jos Mels 2 vissen (74 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Marcel Adriaans\Kevin Selders, Harry van der Harst, Willem Hoogendoorn en John de Vries krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten