dinsdag 2 mei 2017

Zeevissen vanaf strand "op de Zandmotor" maandag 01 mei 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand van "de Zandmotor", er staat een ZZO-wind van 3 bft, afnemend en draaiend naar NO, temperatuur 12 °C, droog, lw HvH 14:30 uur (-67 cm), hw 19:26 uur (+100 cm), (± 167 cm). 15:20 uur start ik met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders ~ wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een zager, slik, diepvries tap (de zeepieren waren dit keer helaas op bij hengelsport Westland) of een combinatie hiervan, tommy lood 150 gram ~ 170 gram geankerd. Een kwartiertje later volgt de 5 meter K2 met een zelfde uitrusting. Na een weekje aan de studie te hebben gezeten had ik er wel weer zin in en erg benieuwd of ik wat aan de haken kon vangen, want de berichten via FB (Facebook) waren nou niet bepaald overweldigend. Kortom een middagje ontspannen vissen aan het strand gaat er sowieso goed in bij mij.

Na een fikse wandeling gooi ik in, en nu maar wachten, echt "wild" is het niet met aanbeten, regelmatig is het aas eraf en om 16:01 uur zit er dan toch een botje aan. Hierna krijg ik nog een paar doorbuigers op de 5 meter stok, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Lang wachten en geen vis, wel erg veel bruine drab op de lijnen, bij het binnen draaien gaat het meeste er wel af zodra het tegen het topoog slaat, alleen vervelend bij opkomend water trekt het vuil door het gewicht de ankers los van de bodem en stroomt dan richting strand. Eenmaal knapt de lijn zelfs, bijna bij de kant kom ik vast te zittenen hoe ik ook loop, naar links of naar rechts, zodat de lijn een andere hoek krijgt blijf ik vast zitten achter een grote steen of iets dergelijks. Pech! 18:59 uur zit er een zeebaarsje aan.



Met de heftige stroming en ondanks het vuil kun je wel goed merken dat de vis veel actiever aan het azen is. Om 19:08 uur vang ik een botje en 19:18 komt er een botje bij.



19:45 uur een doublet, bestaande uit een zeebaarsje met een botje. Rond 20:30 uur begin ik op te ruimen, op de 5 meter hengel zit er nog een botje en bij de 4,5 meter hengel knapt de nylon lijn bij het binnen draaien, teveel keer uitgerekt door het lostrekken van de ankers in combinatie met de bruine drab, tijd voor een nieuw spoeltje met nylon.



Geen grote aantallen dit keer, maar dat hoeft ook niet altijd, des te leuker als het een andere keer weer wel volop vangen is.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten