maandag 15 mei 2017

5e competitie wedstrijd Ter Heijde aan Zee locatie : "de Zandmotor" zondag 14 mei 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag staat er weer een competitie wedstrijd op het programma van Ter Heijde aan Zee, met twee trekkers en aanhangwagens vertrekken we om 07:15 uur al richting "de Zandmotor" i.v.m. Moederdag en voor de voetbalfanaten een eventuele kampioenswedstrijd van Feyenoord tegen Heracles heeft het bestuur besloten om de wedstrijd met een half uur te vervroegen. In "de Viskeet" krijg ik steknummer 26 toebedeeld, niet helemaal ongunstig, een beetje achteraan " op de Zandmotor" dacht ik nog, alhoewel er de laatste keer meer gevangen werd richting Ter Heijde. Er staat een Z-wind van 4 bft met stoten van 5 bft, draaiend naar ZZW, 15 °C, met een paar regen spatjes tijdens de wedstrijd. Hw HvH 05:45 uur (+119 cm), lw 13:25 uur (-62 cm), (± 181 cm).

Om 08:30 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 4,5 meter K2 Titanium, 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapper onderlijntjes afgewisseld met flexi-metalen afhouders, tommy lood 150 gram ~ piramide lood 160 gram. Rechts van me staat Arno Arkestein die er in de tweede draai van ver gelijk een bot weet uit te slepen en even later volgt er een tweede. Links van me staat Joop Schildknecht die i.v.m. zijn handicap niet zo ver werpt maar toch een mooie bot eruit trekt. Bij mij wil het niet lukken, ver weg dichtbij  in het midden daarvan, helemaal niets.

Wel frustrerend als iedereen vis vangt en jij niet, maar ja als je alles toepast wat je weet en het levert nog niets op, wat dan? Volhouden maar, als het ver bij Arno niet meer wil lukken begint hij met feederen (met een gevoelige top vissen) onder de kant. Mij lukt het niet maar op die manier weet Arno er toch nog 3 botjes bij te vangen, toch een eyeopener om daar wat meer op te trainen. Ook Joop links van met pakt er onder de kant een paar vissen bij. Misschien een betere tactiek om 4 uur lang onder de kant te vissen? Het blijft een vraag, waar doe je het beste aan?

Met in de laatste draai om 12:30 uur, bij het sein binnen draaien, zit er aan de flexi-metalen afhouders toch een botje en is me de 0 (=niets vangen) bespaard gebleven. Gelukkig maar, dat scheelt weer een paar punten in de competitie.



De uitslag:

Vak A: 1e en 1e overall: Rob de Blois, 6 vissen (123 cm), 2e Ed van der Vegt 4 vissen (83 cm), 3e Wim Holstein 3 vissen (79 cm).

Vak B: 1e Joop Schildknegt, 4 vissen (104 cm), 2e Rene Olsthoorn 5 vissen (88 cm, grootste vis 24 cm), 3e Arno Arkestein 5 vissen (88 cm, grootste vis 19 cm). Mannen gefeliciteerd!

!

Ook met de tombola wil het niet lukken, maar van Jan Groenewegen en Paul van Boheemen krijg ik een prijsje die ze niet hoeven, waarvoor nogmaals dank.



Hopelijk gaat het een volgende keer wat beter, we zullen zien.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten