maandag 10 april 2017

vangstberichten: zondag 09 april 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 4e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee dit keer versus "de Politie". In de Viskeet krijg ik steknummer 19 toebedeeld, jammer op "de Zandmotor" waar we gaan vissen is het meestal hoe hoger het nummer hoe beter de vangsten.  Maar goed dat is het lot en daar moet je het mee doen. Er staat een ZZO-wind van 2 bft, temperatuur 14 °C, zonnig, kortom heerlijk vis weer. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 titanium, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, flexi-metalen afhouders ~ wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\slik\zoute pier\mesheft of een combinatie hiervan, veel stroming staat er niet dus kan ik gewoon vissen met 100 gram trapezium lood en 140 gram piramide lood.

Veel gebeurd er niet in het begin, hier en daar komt er een botje het strand op, maar de aantallen vallen tegen.  09:32 komt er een botje het strand op en ben ik blij dat ik van de 0 af ben. Ik probeer een ander onderlijntje en besluit de Tubertini feeder in te zetten met 22\100 mm nylon erop. Zo zie ik tenminste de aanbeten en hoef ik eventueel tussentijds geen 15 minuten te wachten met binnen draaien om te kijken of er iets aanzit. En dat is pure tijdswinst. 10:35 uur zie ik een paar mooie tikjes op de feeder, even wachten en langzaam draai ik in. Mooi 2 botten, en gelijk met Jan Dibbets die rechts van me staat.



11:05 uur komt er een mooie bot bij van 34 wedstrijdcentimeters en dat had ik nodig want net als ik gelijk sta qua aantal vang Jan er eentje bij. Ook Jan Cornelissen links van me doet het niet slecht, hij vangt een wijting en even later een paar mooie grote botten. 11:39 uur een botje.



11:49 uur nog een botje en ik ben Jan Dibbets voorbij :-). 12:08 uur weer een bot van 30 wedstrijd centimeters, die tikken aan.



12:19 uur, diepe doorbuigers op de feeder en ik zit te denken aan een zeebaarsje, maar in het zicht van het strand komen er twee botten aan waarvan weer eentje van 34 wedstrijdcentimeters, niet verkeerd zo. 12:33 uur komt er nog een botje bij.



Het water komt op en ik ben "de vis" kwijt, zouden ze dichterbij zitten? Mee gezwommen met de opkomende vloed? Ik werp iets dichterbij maar het blijft bij 10 vissen waar ik toch wel tevreden mee ben. Jan Cornelissen links van me heeft er 9 maar meer centimeters en verderop recht heeft junior Tymen Putter het weer erg goed gedaan, door 9 grote botten te vangen, die is me ook voorbij.

Bij de prijsuitreiking sta ik dan ook ff te kijken als ik 3e in het vak geworden ben en een waardebon van €10 in ontvangst mag nemen. Als er geprotesteerd wordt dat Jan Cornelissen meer centimeters heeft moet ik de waardebon inleveren bij Jan Cornelissen. Na dat er nog wat gerekend wordt ( de politiemensen tellen niet mee voor de Ter Heijde competitie) blijk ik net in vak B te staan en Jan Cornelissen links van me in vak A. Ongelofelijk want normaal wordt er verder naar rechts beter gevangen en dit keer niet, ook mijn mazzel dat ik nog net in vak B stond. En Jan Cornelissen mag de bon weer terug geven aan mij.

Ter Heijde wint van de 5 of 6 beste van de Politie, maar de Politie kwam dit keer niet in groten getalen opdraven en dat scheelt procentueel gewijs ook.

Uitslag 4e competitie Ter Heijde aan Zee:

Vak A: 1e Joop Rouette 10 vissen (283 cm) grootste vis 37 cm, 2e Rene Olsthoorn 11 vissen (283 cm) grootste vis 36 cm, 3e John Duynisveld 13 vissen (273 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Bert Heukels 17 vissen (369 cm), 2e Tymen Putter 9 vissen (232 cm), 3e Willem Louman 10 vissen (209 cm). Mannen gefeliciteerd!



Bij de tombola win ik nog een fles drank en van Jan Groenewegen krijg ik nog een geurpakket (meur ik niet zoveel meer voor die zeehond :-).(Of misschien toch wel). In ieder geval bedank Jan!



Van Jan Dibbets krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Als ik op de terugweg stil sta in Den-Haag voor het stop licht draait Paul van Boheemen z'n raampje open en roept, Willem er ligt een kleiberg op je achter bumper met een paar pieren erin. Als ik in Zoetermeer moet tanken, check ik het even en inderdaad "iemand" heeft twee pakketten resterend aas op m'n achterbumper gelegd. Nou bedankt he! Nog een wonder dat ze er niet afgewaaid zijn. Ik heb m'n prijzen natuurlijk aan de bijrijder kant gelegd en ben vervolgens achter het stuur gaan zitten, dus die achter bumper heb ik nooit meer in het oog gehad :-).

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten