zondag 2 april 2017

vangstberichten: vrijdag 31 maart 2017



Hallo vis vrienden,

Omdat het vandaag een mooie zonnige dag zal worden van rond de 21 °C, besluit ik er maar een vrije dag aan op te offeren, ik zie het wel zitten lekker vissen in m'n T-shirt aan het strand. Jammer genoeg blijkt het tegen te vallen, in het begin is het nog aardig weer maar later in de sessie wordt het gewoon koud en ben ik blij dat ik de warmtejas heb meegenomen. Er staat een ZZW-wind van 4 bft met stoten van 6 bft, dalend naar 3 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 11 °C, een enkele regenbui. Om 10:30 uur start ik met de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes ~ flexi-metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier, slik, zager of een combinatie hiervan, piramidelood 100 ~ 170 gram geankerd. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT met een zelfde uitrusting. Lw HvH 10:49 uur (-83 cm), hw 18:07 uur (+132 cm), (± 215 cm).

Heel even spot ik een zeehond voor m'n stek, zou die me ruiken? 10:56 uur heb ik m'n eerste aanbeet en draai ik een bot het strand op, 11:18 uur volgt er een tweede.



12:05 uur een botje, 12:17 uur een botje.



13:00 uur een botje, 13:17 uur een bot.



13:31 uur een wijtingkje, 13:46 uur een bot.



Het gaat wel "lekker" zo, regelmatig komt er een vis het strand op. 14:02 uur een zeebaarsje, 14:14 uur een botje. Als ik m'n lijn weer aan geaasd heb en terug loop naar de Cobra, ligt m'n lijn helemaal slap. Bij het binnen draaien voel ik totaal geen weerstand. Kapot geschuurd of een vis die ermee vandaar is gegaan? De spanning stijgt, tientallen meters draai ik binnen, en uiteindelijk zie ik in ondiep water twee grote zeebaarskoppen verschijnen, ze zijn over de zandbank richting strand gezwommen. Heel voorzichtig draai ik binnen maar eentje weet zich al kop schuddend los te maken en zwemt kalm naar dieper water. De ander zit beter vast en draai ik het strand op, het is een leuke van 44 wedstrijdcentimeters.



14:27 uur mooie doorbuigers op de "Cobra" geven me een doublet van een zeebaars van 54 wedstrijdcentimeters met een bot, 14:46 uur een magere maar maatse wijting.



15:17 uur een zeebaarsje, 15:42 uur een botje.



15:55 uur een bot, 16:16 uur een wijtingkje.



16:48 uur een doublet van een zeebaarsje met een wijtingkje. 16:59 uur een wijtingkje.



17:23 uur een bot, 17:32 uur een botje.



17:46 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje, 18:12 uur een doublet van een bot met een wijtingkje.



18:36 uur een doublet van een wijtingkje met een botje. 18:49 uur een wijtingkje.



18:56 uur weer een explosieve aanbeet, dit keer op de "K2" na een mooi gevecht komt er een zeebaars van 55 cm het strand op. 19:10 uur een triplet botjes.



19:20 uur een botje, 19:30 uur een triplet van bot, botje met een wijtingkje.



19:46 uur een botje met een krab, 19:58 uur een triplet van een zeebaarsje met twee wijtinkjes.



20:13 uur een triplet van een zeebaarsje met twee botjes, 20:22 uur een doublet wijtingkjes.



20:38 uur een triplet van twee wijtingkjes met een botje, om 20:40 uur vindt ik het weer mooi geweest en begin ik op te ruimen één stok zit er nog een triplet van twee wijtingkjes met een botje en op de ander een doublet van twee wijtingkjes.



Ondanks het wat tegenvallende weer een uitstekende sessie met veel vis. Totaal vang ik deze sessie 54 vissen, waarvan 27 botten\botjes, 19 wijtingen\wijtingkjes en 8 zeebaarzen\zeebaarsjes eentje die voor herhaling vatbaar is.

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. Zóó...dát was een beste dag Willem!
    De zeebaars is kennelijk ook al in iets grotere getale en maten gearriveerd.
    'Zonde' van die maatse (;-)
    Mooi verslag hoor. De aanwezigheid van je vriend de zeehond voorspelt dus toch een vruchtbare visserij.
    bye
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Kees,

    Ja de zeebaars is erg vroeg dit jaar. Volgende keer spreken we weer af. Bedankt voor je berichtje.

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen