woensdag 26 april 2017

2e koppelwedstrijd van Svv de Slufter op de Maasvlakte 2 zondag 23 april 2017

Vandaag vis ik de 2e koppel wedstrijd van svv de Slufter op de Maasvlakte 2 samen met koppelmaatje Ed Koster, om mee te doen voor het koppelklassement moet je minimaal 2 wedstrijden met dezelfde koppelmaat vissen, Ed staat dit keer in slag 6 en ik mag het op 5 proberen steknummer 25. Een klein stukje naar rechts met de kar, alleen jammer dat er hier geen geasfalteerde opgang is, nu is het zwoegen geblazen, vooral terug :-). Er staat een WNW-wind van 5 bft met stoten van 6 bft, temperatuur 9 °C, lw 06:40 uur (-68 cm), hw 13:36 uur (+113 cm), (± 181 cm). wonderwel blijft het droog tijdens de wedstrijd.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start weer met de 4,5 meter K2 Titanium, hoofdlijn nylon 22\100 mm met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders ~ wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een stukje diepvries tap, zeepier, zager, slik of een combinatie hiervan, piramidelood 210 gram maar al snel blijkt dat weg te lopen dus wordt het 210 gram geankerd.

Regelmatig zit er vuil aan de lijn maar minder als gisteren. De stroming is nog steeds gierend hard, maar wat doe je eraan. Hier en daar komt er een zeebaarsje naar boven maar wild is het niet. Remi Lindhout rechts van me weet er een zeebaarsje uit te trekken, net als m'n buurman aan de linkerkant. Ik gok eigenlijk meer op platvis want zo dik zijn de zeebaarsjes niet gezaaid vandaag, met m'n flexi metalen afhouders maar dat wil nog niet erg lukken. Eenmaal denk ik een aanbeet te zien, maar bij het binnen draaien zit er niets aan.

Halverwege besluit ik toch maar over te schakelen op lange wapperlijnen maar de zeebaars wil niet bijten bij mij. Nu het water hoog staat probeer ik het maar eens onder de kant. Als ik me even omdraai om opnieuw aan te azen bij m'n wissellijn en me weer omdraai slaat de schrik me om het hart. M'n hengelstok is verdwenen met molen en al de zee ingetrokken. Jeetje denk ik nog dat is een behoorlijke schade post. Ik loop het water in om hier en daar met m'n benen te voelen of ik hem tegenkom maar niets en besluit de andere vissers te waarschuwen links van me.

Na een kwartier heeft een collega visser 2 plaatsen links van me een zware draai, Willem zegt ie ik denk dat ik je hengelstok eraan heb zitten, voorzichtig sleept hij beetje bij beetje z'n vangst naar het strand toe totdat er een draad zichtbaar wordt met z'n haakje heeft ie de draad van m'n stok te pakken gekregen. Ik pak het andere eind van de draad en begin hem naar me toe te halen, en ja hoor hengel en molen komen het water uit. Man wat was ik opgelucht. Ik bedank die kerel en geef hem een hand.

Verder maar weer onder de kant, als ik weer binnen en bijna aan de kant ben knapt m'n lijn vermoedelijk kapot geschuurd aan de hoop stenen die daar lagen. M'n reserve stok dan maar, als ik deze na verloop van tijd binnen draai zit er om 13:30 uur een botje aan, toch nog van de 0 af. Even later draai ik ook nog eens m'n geknapte lijn binnen met 2 botjes eraan, zuur dat wel. Ze konden linea rekt weer terug, want vis aan een afgetrokken lijn telt niet.

Om 14:00 uur is het weer afgelopen en ben ik allang blij met m'n hoofdprijs een K2 met een Penn Battle 2 8000 longcast. Thuis maar gelijk alles in zoet water gedompeld en nu maar hopen dat alles soepel blijft draaien. Ed op slag 6, heeft even een zeebaarsje eraan gehad maar in het zicht van het strand wilde die toch liever in zee blijven.

De uitslag: Koppels gefeliciteerd!

En de tussen stand na 2 wedstrijden:

Zondag 1 Oktober staat wordt de 3e wedstrijd vervist op de MV2 helaas vis ik dan al de competitie wedstrijd van Ter Heijde  op "de Zandmotor". In ieder geval leuk om kennis gemaakt te hebben met je Ed, en ik hoop dat het vis virus een beetje bij je is toegeslagen. Op die manier kun je nog veel wedstrijden vissen samen met je broer Rob Koster. En komen we elkaar vanzelf weer tegen in het wedstrijdcircuit.