maandag 27 maart 2017

vangstberichten: zaterdag 25 maart 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 3e competitiewedstrijd van "de Eurovissers" op het strand van Hoek van Holland. Het is verzamelen in het clubgebouw van "de Hoekse Watersportvereniging" waar ik na betaling van het wedstrijdgeld €4 en €1 voor de kanjerpot (=wie de grootste vis vangt krijgt al het geld wat ingezet is) (niet verplicht) balletje 7 trek en ik mag het proberen in het A vak links van Hoekse Watersport Vereniging, de vakken B en C zijn rechts uitgezet. Er staat een ONO-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, oplopend naar 4 bft met stoten van 5 bft, temperatuur 11 °C, zonnig, heerlijk weer dus. Lw HvH 06:37 uur (-64 cm), hw 13:09 uur (+111 cm), (± 175 cm).

Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn flexi metalen afhouders, haakje f31\8, gevuld met een pier\slik\zoute pier\diepvries mesheft of een combinatie hiervan, piramide lood 160 gram het laatste half uur 170 gram geankerd. Dit keer met een vouwbare emmer die dichtgeritst kan worden want bij de afgelopen PKC wedstrijd hier bleken er zestien vissen op m'n camera te staan en niet de genoteerde vijftien, vermoedelijk is het toch die hond geweest, die net na 13:30 uur bij m'n emmer met vis stond en weggetrokken werd door zijn baasje. In ieder geval een leermoment, emmer dichterbij houden en dichtritsen.

Al snel zie ik vanuit m'n ooghoeken dat John de Vries op nummer 8 een triplet aan vis naar binnen draait, wat een wereld start. Niet te lang wachten Willem denk ik gelijk en begin ook te draaien dat levert me om 09:14 uur een leuk zeebaarsje op. Links van me bij Erik Remijn en daarnaast Arthur van Tienen komen er doubletten het strand op. Het "regent" vis, 09:28 uur komt er een doublet van een wijtingkje met een botje het strand op.



09:40 uur nog een zeebaarsje, 09:52 uur nogmaals een doublet van een wijtingkje met een botje.



Hierna krijg ik een mooie aanbeet het topoog buigt een aantal maal flink door, voorzichtig draai ik binnen maar helaas er zit niets aan. 10:17 uur een doublet van een wijtingkje met een botje. 10:41 uur een doublet botjes.



En het gaat lekker zo, regelmatig draai ik vis het strand op maar dat doen de andere ook, bij John de Vries komt er nog een joekel van een bot bij (41 cm) en dat zijn mooi twee kleinere visjes. 10:51 uur een doublet van een wijtingkje met een botje. 11:03 uur een doublet van een zeebaarsje met een botje.



11:20 uur een bot, 11:33 uur een botje.



Als ik even bij John ga "peilen" wat de vangsten zijn denkt hij dat hij er een stuk of zeventien heeft, maar zijn vissen zijn groter. Dan moet ik er drie meer vangen zeg ik tegen John, het is je gegund Willem zegt ie. 11:56 uur een doublet van bot en botje. 12:08 uur een botje.



Er komen 3 vermoedelijk Poolse vrouwen op me af, een jong exemplaar wil met me op de foto, ja lache! Als ik poseer met der sla ik een arm om er heen en net voordat de moeder afdrukt geef ik kus op der wang. We liggen alle vier in een deuk, soms ben ik "licht" ontoerekeningsvatbaar :-). 12:43 uur komt er nog een zeebaarsje bij en John vangt in de laatste draai nog een mooie zeebaars van 33 cm.



Met 20 vissen heb ik "lekker" gevist, het verbaasde me alleen dat er zo vroeg in het jaar al "dik" zeebaars te vangen is, nog even en dan kan het vangst\meeneem verbod voor de sportvisser ook weer de ijskast in. Uiteindelijk blijken m'n 20 vissen goed genoeg voor de eerste plaats en win ik een mooi delfsblauw bordje.



De Kanjerpot gaat naar John de Vries en Corne van de Kar allebei een bot van 41 cm. John doet afstand van het geld en gunt het Corne. Allebei gefeliciteerd!

De uitslag:

1e en 1e overall: Willem Louman 20 vissen (405 cm), 2e Henk Verlinde 20 vissen (359 cm), 3e Chris Onica 12 vissen (243 cm). Mannen gefeliciteerd!
Van Willem Hoogendoorn, John de Vries en Erik Remijn krijg ik nog het overgebeleven aas mee, waarvoor nogmaals dank!

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten