zondag 12 maart 2017

vangstberichten: zondag 12 maart 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op "de Zandmotor", het is heerlijk weer en dat is te merken, de berm bij het schelpenpad  staat aardig vol met auto's. Er staat een ZO-wind van 2 bft draaiend naar NNO, temperatuur 11 °C met een brandend voorjaarszonnetje zal ik het maar noemen, ondanks dat het nog winter is. Ik kan gewoon in m'n T-shirt vissen. Hw HvH 14:46 uur (+133 cm), lw 22:35 uur (-53 cm), (± 186 cm). Om 14:35 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zeepier\zoute pier of een combinatie hiervan, geankerd lood 150 gram ~ tommy lood 180 gram. Ondanks dat het water als een spiegel is, zit er wel een aardige stroming in, en dat is gunstig omdat de vis dan meestal actiever is.

Een kwartier later volgt de 4,5 meter K2 Team Extreme Titanium, eigenlijk ook een geweldige stok waar ik weer wat meer mee wil gaan vissen. Mooie beetregistratie, en hij werpt bij mij gewoon erg lekker. 14:52 uur de eerste draai zit er gelijk een botje aan, mooi een goed begin. 15:01 uur op de andere stok ook een botje.



Er komt nog even een zeehond met z'n kop boven water precies waar ik ingegooid heb. Zo ben jij er ook weer schijnt ie te denken, duikt weer onder water en laat zich gedurende de rest van de sessie niet meer zien. 15:17 uur wordt m'n lijn los gegooid, bij het binnen draaien zit er een bot van "formaat" aan. 15:55 uur volgt er een nog grotere bot.



Het is relaxed vissen zo, regelmatig komen de wandelaars een praatje maken. De meeste zien een bot toch voor een schol aan en als ik uitleg dat het een bot is, "een platvis" kijken ze me schaapachtig aan of ik ze in de "maling" sta te nemen. De fossielen jagers zijn ook weer actief, Ron Nederpelt die af en toe een wedstrijdje vist bij Ter Heijde komt me nog een bot van een wervel, een knokel en een kaak met 2 tanden van een zee hond (zegt ie) laten zien.

16:52 uur vang ik een doublet wijtingkjes van afstand, 17:16 uur nog een wijtingkje.



17:30 uur een wijtingkje, 17:57 uur een doublet wijtingkjes.



Om 18:45 uur begin ik op te ruimen. Lekker zo'n middagje aan het strand.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten