dinsdag 14 maart 2017

vangstberichten: maandag 13 maart 2017



Hallo vis vrienden,

Omdat ik nog een restje aas over heb van gisteren rij ik nog maar een keer richting "de Zandmotor", de pieren zijn wel sterk achteruit gegaan maar met elastiek binddraad en wat zoute pieren erbij zou je toch een visje moeten kunnen vangen. Er staat een NNW-wind van 3 bft even oplopend naar 4 bft om vervolgens weer te zakken naar 3 bft, temperatuur 6 °C, hw HvH 15:26 uur (+135 cm), lw 23:36 uur (-53 cm), (± 188 cm), zonnig maar fris. Als ik aankom lopen besluit ik het dit keer eens 175 meter voor de stek van gisteren te proberen, zo leer je het circuit een beetje kennen. Net als ik de eerste stok uit de hoes haal komt er een zeehond boven water, groet me even door z'n kop extra hoog uit het water te "pieren" en verdwijnt weer.

Om 15:05 uur start ik met dezelfde uitrusting als gisteren, alleen de stroming is iets minder en volstaat 160 gram lood. 15:39 uur  krijg ik een mooie tik op de top en draai ik een bot binnen. 16:09 uur volgt er een tweede. Regelmatig zit er wat vuil op de lijn, waardoor het topoog dicht slipt en je niet verder kan draaien, dan is het stoppen, vuil verwijderen en weer verder draaien.



16:41 uur een mooie van 33 wedstrijdcentimeters, maar het gaat moeizaam. Na twee uur besluit ik het toch op de stek van gisteren te proberen, om te kijken of ik daar weer wijting aan de haak kan slaan. En schuif 175 meter op naar rechts, het levert me om 17:21 uur nog een botje op, maar de wijting blijft uit.



Eenmaal krijg ik nog een mooie tik op de top, maar bij het binnen draaien zit er niets aan. Om 19:00 uur hou ik het weer voor gezien. Toch ff een frisse neus gehaald en nu maar hopen dat de zeebaarsjes snel komen.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten