dinsdag 21 februari 2017

vangstberichten: zondag 19 februari 2017



Hallo vis vrienden,

Eigenlijk was ik van plan om maandag te gaan vissen op "de Zandmotor" maar in overleg met Kees Wijntjes die ook wel weer eens vanaf het strand wilde vissen besluiten we op zondag te gaan omdat de wind dan wat minder heftig is. Tot 1 april mag je parkeren in de berm bij het Schelpenpad en vanuit daar wandel ik met m'n karretje en hengelfoedraal "de Zandmotor" op. Er staat een W-wind van 4 bft met stoten van 6 bft en dalend naar stoten van 5 bft, temperatuur 5 °C, lw HvH 13:54 uur (-64 cm), hw 21:06 uur (+84 cm), (± 148 cm). Droog met af en toe een winters zonnetje. Kouwe klauwen weer dus.

13:30 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\zoute pier\slik of een combinatie hiervan, bol steellood 140 ~  roman lood 160 gram. Een kwartiertje later volgt de tweede stok, de 4,5 meter Hiro Dream Surf. Dan komt Kees aangewandeld na een hartelijke begroeting begint Kees op z'n gemakie de boel op te tuigen. Het valt een beetje tegen, want er schijnt in eerste instantie geen vis te willen bijten. Totdat Kees om 14:56 uur een wijtingkje vangt. Gevolgd door een bot om 15:05 uur.



Bij mij wil het maar niet lukken tot 16:14 uur dan komen er twee Berend's het strand op.



Ondertussen doen meeuwen zich tegoed aan iets eetbaars, vlak langs de vloedlijn duiken ze het water in en eten iets op. Het lijkt mij nog te koud voor spierinkjes of wat dan ook, misschien stukjes mes heft ?



Om 17:52 uur vangt Kees een dikke bot van formaat.



Wild is het niet met aanbeten, we kletsen wat en het is gezellig om 18:25 uur komt er bij mij weer een botje bij. Pas om 18:57 uur als het water flink aan het opkomen is scoor ik een triplet van 2 scharren met een botje.



Kees staat inmiddels ook weer te vangen om 19:15 uur bouwen we langzaam af er komt nog een doublet schar bij en op de andere stok een botje.



Kees het was weer gezellig. Tot de volgende!

Vis greetz,

Willem

2 opmerkingen:

  1. leuk verslag van een gezellige dag Willem! graag tot de volgende keer en komend weekend succes bij de wedstrijd..
    Ik moest even denken bij 'Berends'....:-))
    bye

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Kees,

    Bedankt voor je reactie, zeker gezellig. Ik ga m'n best weer doen. Tot de volgende :-).

    Vis greetz,

    Willem

    BeantwoordenVerwijderen