maandag 27 februari 2017

vangstberichten: zondag 26 februari 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 2e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, weinig zee alleen dit keer, de wedstrijd commissie heeft besloten uit te wijken vanwege de harde wind aan strand en vissen we dus deze wedstrijd aan de Dintelhaven op het brede gedeelte. Er staat een ZW-wind van 5 bft met stoten van 8 bft, lw HvH 07:50 uur (-70 cm), hw 14:55 uur (+133 cm), (± 203 cm). Ed van Zanten heeft een steknummer voor me getrokken en Jan Groenewegen heeft het aas geregeld, zodat ik rechtstreeks naar de Dintelhaven kan rijden. Top geregeld jongens, bedankt weer!

Steknummer 7 is het geworden en nu maar hopen dat ik van de 0 af kan komen. Om 09:15 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f314\10 ~ f31\8 gevuld met een zeepier\zoute pier\slik of een combinatie hiervan, roman  ~ piramide lood 140 ~ 160 gram.

De tijd verstrijkt maar er gebeurd niet veel, geen enkele aanbeet is er te bespeuren, alleen Martin van der Drift die twee plaatsen rechts van me staat, weet er een botje van 11 cm uit te draaien van ver en Bert Heukels op nummer 10, vangt tegelijkertijd een spierinkje (komkommervisje) van 14 cm. Om nog wat in afstand verder te komen schakel ik over op een spoel van 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijntjes, dun aan geaasd afgewisseld door dik aan geaasd. Het maakt allemaal niet uit, er zit maar er weinig vis in de "Dintel" op dit moment.

En dan komt er via de Whatsapp. een berichtje binnen dat Ed van Zanten aan z'n befaamde geel\groene wapperlijnen een houting van 44 cm heeft gevangen. En niet eens extreem ver weg.



En of dat niet genoeg is vangt Ed er nog eentje bij van 46 cm, je zult maar familie zijn van Guus Geluk :-). Maar goed genoeg gedold, geluk zal het ook niet helemaal zijn, kunde en inzicht om op het juiste moment de juiste dingen te doen komt er ook bij kijken. Anders vis je bij de NFB wedstrijd ook niet zomaar een 1 in je vak.

Om 13:15 uur is het weer afgelopen en vis ik voor de tweede maal een 0 in de competitie wedstrijden bij Ter Heijde dit jaar. Gelukkig ben ik niet de enige, want gedeelde smart is halve smart.

De uitslag:

Vak A: 1e Martin van der Drift 2 vissen (43 cm), 2e Ronald van Os 1 vis (20 cm), 3e Bert Heukels 1 vis (14 cm).
Vak B: 1e en 1e overall  Ed van Zanten 2 vissen (90 cm), 2e Brian van der Ploeg 1 vis (42 cm). Mannen gefeliciteerd!



Van Ed van der Vegt en Jim Sonneschein krijg ik nog het overgebleven aas mee, goed om in te zouten. Waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten