zaterdag 4 februari 2017

vangstberichten: vrijdag 03 februari 2017

Vandaag ga ik vissen aan het strand van Katwijk aan Zee, er staat een ZO-wind van 4 bft, temperatuur 7 °C, lw Katwijk aan Zee 15:15 uur (-83 cm), hw 19:38 uur (+ 116 cm), (± 199 cm) droog met af en toe een zonnetje. Het enige strand bij mij in de buurt waar je tegenwoordig in de winter nog een leuk maaltje schar kan vangen. Om 13:55 uur gaat de 4,5 meter Hiro Dream Surf erin, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f31\8, gevuld met een pier\zoute pier of een combinatie hiervan, roma lood 140 ~ 160 gram. Een kwartiertje later volgt de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon etc, etc.

Op beide stokken krijg ik gelijk al een aanbeet, jammer genoeg zit er niets aan. Krabbetjes misschien? 14:58 uur weer wat tikken en nu komt er een doublet schar het strand op. Mooi daar kwam ik voor. En dan is het helemaal niets meer, met ultra korte wapperlijntjes en m'n verbeterde werptechniek kom ik toch een flink stuk verder, maar desondanks dat lukt het me niet om nog wat schar te scoren. Pas om 17:13 uur komt er weer eentje bij.

17:36 uur een doublet van schar met een botje.17:59 uur een schar.

18:08 uur een schar, 18:43 uur een triplet van 2 scharren met een botje.

18:56 uur een doublet schar en er zit nu regelmatig wat vuil op de lijn wat je met de nagels eraf moet plukken. Om 19:10 uur als ik binnen draai is het weer zover ik voel de vis al trekken aan de lijn maar  moet eerst het vuil er af plukken, helaas pluk ik ook m'n lijn kapot, weg vis en besluit er maar gelijk mee op te houden. Op de andere stok zitten ook nog 2 scharren en zo is het weer mooi geweest.

Met 14 vissen, 12 scharren en 2 botjes vanaf het strand was dit weer een leuke sessie.

1. Leuk gevangen en ik zie waar je gestaan hebt. Toen ik nog mocht werken (nu pens.) liep ik daar wel eens in de middagpauze.
    Makkelijk bereikbaar/beloopbaar en de kans op de plaatselijke knuffelzeehond. Ik lees graag over je volgende sessie.gr.s