maandag 23 januari 2017

vangstberichten: zondag 22 januari 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik een wedstrijdje mee van de Slufter op individuele basis aan het Calandkanaal. Jan, Ed en Arnold vissen in het A-vak vooraan en Paul en ik in het B-vak tegen over het veld waar ze model vliegtuigjes op laten stijgen. Zelf sta ik op steknummer 12, de ruimte is vrij beperkt omdat er tegenwoordig een hoop schepen afmeren in het Calandkanaal en dat is te merken tijdens de wedstrijd, de één gooit iets naar links en de ander iets naar rechts, bij het binnen draaien zit je dan al snel door elkaar en kan je gaan "kantklossen" de lijnen uit elkaar halen. Iets wat deze wedstrijd over de hele linie vaak gebeurt. Er staat een ZZO-wind van 3 bft, temperatuur -1 °C, hw HvH 10:24 uur (+79 cm), lw 16:45 uur (-55 cm), (± 134 cm) met een winter zonnetje.

Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon, met een nylon tapse voorslag, korte wapperlijn, haakje f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een zager\zeepier\zoute pier of een combinatie hiervan, tommy ~ piramide lood 160 gram. Binnen 5 minuten zie ik al een aanbeet en draai ik een wijtingkje naar binnen die ik om 10:07 uur fotografeer. 10:23 uur volgt er een tweede.



10:31 uur een wijtingkje, 10:40 uur een doublet wijtingkjes.



10:54 uur een wijtingkje, 11:00 uur een wijtingkje.



11:13 uur een zware draai een doublet van een mooie schar met een klein wijtingkje. En daarna lopen de vangsten terug. Alleen de ver werpers scoren nog regelmatig een visje, de afstand is te beperkt om de off the ground worp toe te passen, dus ik probeer het nog even met 08\100 mm gevlochten lijn, een beetje slap laten liggen en omdat er geen rek in zit krijg je een beet registratie toch krijg ik een misser erop dus ik schakel weer over op de nylon met kortere wapperlijn dat levert me om 12:05 uur nog een wijtingkje op. Na een zware draai loop ik vast tussen de stenen, jammer weer een mooie aanbeet verspeeld.



13:53 uur volgt er nog een wijtingkje.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen en met 11 vissen heb ik het niet al te best gedaan maar het was een goede oefening voor de 1e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" die hier volgende week gehouden wordt.

De uitslag:

Vak A: 1e Eric Boel 15 vissen (354 cm), 2e Govert van de Rhee 16 vissen (349 cm), 3e Rico 't Mannetje 15 vissen (316 cm).

Vak B: 1e en 1e overall Harmen de Graaff 38 vissen (808 cm), 2e Sander van Ree 38 vissen (752 cm), 3e Jeffrey Boonman  35 vissen (743 cm). Mannen gefeliciteerd!




Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten