zondag 29 januari 2017

vangstberichten: zaterdag 28 januari 2017



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 1e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" aan het Calandkanaal met weer een aardige opkomst van 39 vissers. Er zijn een aantal dingen veranderd, zo is er geen A en B competitie meer maar is alles gelijk getrokken. Dus wel weer een uitdaging voor de vissers die al in de A zaten om hun positie te behouden of te verbeteren, ook leuk. Er staat een ZZO-wind van 5 bft dalend naar 4 bft, temperatuur 6 °C, met af en toe nog een lekker winter zonnetje. Hw HvH 15:15 uur (+132 cm), lw 22:40 uur (-43 cm), (± 175 cm). Omdat ik aan de late kant bel ik Ed van der Ham even die een nummer voor met regelt zodat ik gelijk door kan naar het Calandkanaal. Top geregeld Ed! Uiteindelijk wordt de wedstrijd uitgesteld naar 12:30 uur, maar omdat er getwijfeld wordt omdat het A-vak tussen de afmeer palen van de boten moet vissen, wordt het A-vak verplaatst tegenover het honden trainingsveld. Wel zo eerlijk dat het gehele A-vak wordt verplaatst en hier hebben we tenminste de ruimte, ondanks dat de vangsten hier vorige week een stuk minder waren, maakt het voor de rest niet uit want het hele vak heeft gelijke kansen. Alleen de winnaar overall zie ik hier niet vandaan komen.

Omdat het A-vak wordt verkast wordt de starttijd op 12:50 uur gesteld en dan werp ik in, dit keer heb ik de 4,5 meter Hiro Dream Surf weer van stal gehaald met de gedachte dat een mee verend topgedeelte wat extra swing aan de worp geeft en minder kans dat je een wijtingkje eraf draait bij het binnen draaien. Met een spoel van 20,5\100 mm Trabucco lijn met een nylon tapse voorslag, ultra kort wapperlijntjes met sneuen van 15 cm, haakje f31\8, gevuld met een pier\zager\zoute pier, roma lood 160 gram.

14:04 uur zie ik een aanbeet op de nylon en draai ik een wijtingkje binnen, blij dat ik van de 0 af ben. 14:22 uur volgt er een tweede.



14:45 uur een schar, 14:56 uur een wijtingkje.



15:44 uur een wijtingkje, 16:07 uur een wijtingkje. Ramesh Doerga die links van me staat passeert me qua aantal, en dat allemaal op "zoute pieren". Toch misschien een onderschat aas? John de Vries die twee plaatsen rechts van me staat gaat weer super van start en met z'n nieuwe Vercelli stok wint ie het A-vak.



Om 16:50 uur bij het sein binnen draaien zit er nog een wijtingkje aan samen met een krabbetje.



Met 7 vissen in het A-vak ben ik dik tevreden want zoveel werd er niet gevangen, het levert me een 5e plaats op in het vak, lekker gevist en geen enkele lijn verloren. Zo de "kop" is er weer vanaf.

Kees Selders wint de kanjerpot met een schitterende zeebaars van 69 cm. Gaat moeilijk worden om deze nog te verslaan komend jaar. Van harte Kees!



1e en 1e overall Ruud van Noord 33 vissen (738 cm), 2e Arjan van Drunen 25 vissen (542 cm), 3e John de Vries 12 vissen (252 cm). Mannen gefeliciteerd!

De voorlopige uitslag:



Van Ruud van Noord krijg ik nog z'n zeepieren mee, goed om in te zouten. Nogmaals bedankt!

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten