maandag 5 december 2016

vangstberichten: zondag 04 december 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 12e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" in de Dintelhaven op het smalle gedeelte. Er staat een O-wind van 3 bft, 0 °C langzaam oplopend naar 2 °C op het eind van de sessie, met een waterig winter zonnetje. Hw Dintelhaven 05:38 uur (+124 cm), lw 13:50 uur (-63 cm), (± 187 cm). Met de loting voor "de Pub" vanuit de auto trek ik balletje 21, de een na laatste stek op het smalle gedeelte. Ik start met de Tubertini feeder, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een pier\slik\zager of een combinatie hiervan, steellood ~ piramide lood 120 ~150 gram.

Om 08:00 uur mogen we beginnen, echt wild is het niet met aanbeten, maar op een gegeven moment krijg ik een aantal heftige stoten op de feeder, het binnen draaien gaat zwaar en ik moet alles geven om de molen rond te draaien, helaas red ik het niet ik loop ergens op vast en met een luide knal knapt m'n lijn. Echt balen, want voor m'n gevoel was dit een vis van formaat. Shit Happens!

Nieuw spoeltje erop met 22\100 mm nylon en gaan maar weer. 08:57 uur komt er een mooie spiering naar boven, ook wel komkommer visje genoemd omdat hij naar komkommer ruikt, moeilijk vissen met die rotsen beneden, hij tikt de kant aan en valt van de haak, gelukkig blijft ie liggen op de kant, snel naar beneden via het touw en ik ben gelukkig van de 0 af. Het is een mooi formaat ook met 29 wedstrijdcentimeters.



Als ik weer vastloop na een aanbeet, op zo'n beetje dezelfde plek en m'n lijn weer knapt heb ik het wel gehad. Ik schakel over op de Grauvell Vertix Moonlight met de Penn Battle II molen erop die een indraai snelheid heeft van 108 cm per slag. 09:24 uur komt er een doublet van een spiering met een botje naar boven. 10:19 uur een grondel.



En dan is het weer een hele tijd stil, dood tij zeggen ze. 11:43 uur heb ik weer wat tikjes en komt er een doubletje aan van weer een spiering met een wijting. Alleen de wijting is opeens verdwenen ergens tussen de stenen, ik daal nog af langs het touw om te zoeken, maar ik kan hem nergens meer vinden, wat een pech. Bij het sein binnen draaien om 12:00 uur denk ik nog een visje te scoren, maar helaas het is een krabbetje.



Met 5 vissen eindig ik op een 14e plaats overall, voor m'n gevoel had er toch iets meer ingezeten, maar helaas soms heb je van die dagen dat het gewoon niet wil lukken en dan moet je maar weer hopen dat het een volgende keer wel beter gaat.

De Uitslag:

1e en 1e overall Ruud van Noord 9 vissen (264 cm), 2e Marcel Adriaans 8 vissen (214 cm), 3e Mark Huijps 10 vissen (210 cm). Mannen gefeliciteerd! Vis greetz,

Willem #1168


Geen opmerkingen:

Een reactie posten