maandag 31 oktober 2016

vangstberichten: zondag 30 oktober 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de koppelwedstrijd van "de Slufter", er staat een Z-wind van 3 bft draaiend naar ZW, temperatuur 13 °C, zonnig. In het clubhuis van SVV de Slufter krijg ik steknummer A 26 toebedeeld, bij P5 een klein stukje naar rechts. Er staat al een vrij visser gelukkig begrijpt de man het belang van de wedstrijd en ruimt z'n boeltje op, netjes en ik bedank hem dan ook. Koppelmaat Teun Moor mag naar het B vak met hetzelfde nummer. Om 10:00 uur mogen we beginnen en ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon,met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f314\10 ~ ls5013F\6 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, piramide lood met lange steel 140 ~ 160 gram. Al snel blijkt dit een verkeerde keus te zijn, even verderop draait Tom van de Pol er na 2 minuten een zeebaars uit van dichtbij, links van me staat Marcel Ijzenbrandt die er vooraan ook één uittrekt. Tijd voor de Tubertini feeder om dichtbij te vissen.

Rechts van me staat Peter van der Kuil die er in het begin ook niets uit weet te krijgen en met lede ogen moeten we aanzien dat Marcel er de een na de andere baars uit weet te trekken. Peter scoort ook een baars en ik blijf lange tijd op de 0 staan. Wel krijg ik 3x een aanbeet op een lijntje met drijvertjes, maar steeds zit er niets aan, alsof ze de naar de drijvertjes happen in plaats van de haak met het aas. Inmiddels komt via de app binnen dat Teun van de 0 af is en pas om 12:44 uur scoor ik m'n eerste visje, een zeebaarsje aan een Jiff-lijntje (Portugese), inmiddels staat Marcel dan al op 11 vissen. 13:01 uur komt er een tweede zeebaarsje bij op een lange wapper.



Het is weer verbazingwekkend dat de vis zo plaats gebonden zit, de één vangt ze eigen helemaal klem en de ander die er 15 meter naast staat weinig tot niets. 13:27 uur komt er nog een kleine pieterman bij.



Om 14:00 uur is het weer afgelopen en met 3 visjes voor mij en 3 voor Teun, hebben we het slecht gedaan. Teun toch bedankt en een volgende keer hopelijk beter zullen we maar zeggen. Koppel Jan en Ed konden het ook niet voor elkaar krijgen en we besluiten maar enigszins teleurgesteld op huis aan te gaan.

Van Ed van Zanten, Jan Groenewegen, Teun Moor, Marcel Ijzenbrandt en Peter van der Kuil krijg ik nog een restant aas mee waarvoor nogmaals dank.


Uitslag: 3e koppelwedstrijd Slufter MV2.




Totaal uitslag: na 3 koppelwedstrijden Slufter MV2.





Vis greetz,

Willem

5 opmerkingen:

  1. Jammer Willem!!
    We kennen elkaar (nog) niet maar ik volg je al een lange tijd en geniet van je verslagen.Ga hier S.v.p. mee door en wie weet ontmoeten we elkaar een keertje. Succes!
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Henk,

      Leuk om te horen dan weet ik dat ik het niet voor niks doe. Wie weet, als je regelmatig aan het strand vist vast wel een keertje. Bedankt voor de leuke reactie.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
  2. Zeg Willem, jouw vismaatjes op het strand hebben zich ontzettend te kijk gezet bij jullie strandwedstrijd (zondag 30 oktober), beetje kansloos. Nadat jullie weg gingen rond 14u met achterlating van ontzettend veel troep achter op t strand… kranten, fruitschillen, flesjes.... Echt kansloos. Veel Surfers hebben hierover geklaagd. Verpesten het voor de rest, pisnijdig wordt ik hiervan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeg koreaflyfisher, mensen die dat doen zijn niet mijn vismaatjes. In het vak waar ik stond ben ik niets tegengekomen, je kunt er dan ook niet zomaar vanuit gaan dat vissers dat gedaan hebben er lopen daar ook recreanten rond en natuurlijk zullen er best wel vissers zijn die wel eens wat achterlaten net zoals dat geld voor de surfers. De meeste vissers weten echt wel dat troep achter laten geen reclame is voor de vissport er zijn al genoeg stekken op die manier gesloten. Maar goed "rotte" appels zal je in elke groep wel hebben. Als iedereen z'n troep opruimt kunnen we nog lang genieten van de natuur.

      Vis greetz,

      Willem

      Verwijderen
    2. het is alleen zo triest dat iedereen de vissers op aan kijken; dat waren strandrecreanten en surfers (die overigens geen rommel kunnen achterlaten, want een surfboardje is daar wat te groot voor). Veel mensen die kort na 14:00 op het stuk van de wedstrijd begaven hadden allemaal stellig de indruk dat de vissers debet waren voor de rommel. Dus, wie de schoen past...

      Verwijderen