dinsdag 25 oktober 2016

vangstberichten: zondag 23 oktober 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 10e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" dit keer in de vorm van een tweekamp tegen "Ter Heijde aan Zee". Omdat ik in de competitie van "de Eurovissers" er iets beter voor sta kies ik voor deze wedstrijd het Eurovissers kamp. Het is verzamelen in "de Viskeet" waar ik steknummer 34 loot, ergens in het begin van "de Zandmotor". We worden met de platte kar weer weggebracht, enigszins met oponthoud, de sleutels van 1 tractor liggen nog bij iemand anders maar met aanduwen wordt ie toch aan de "praat" gekregen. Met onderweg wat vast lopers in het mulle zand beginnen we de wedstrijd 3 kwartier later. Er staat een ZO-wind van 3 bft, temperatuur 7 °C, Hw Hvh 08:59 uur (+96 cm), lw 14:46 uur (-54 cm),(± 150 cm), droog met later een flauw zonnetje.


Om 09:45 uur mogen we beginnen, en ik start met de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f31\8 ~ ls5013f\6, pieren\zagers\slikken en diepvries tap, piramidelood 180 gram, links van me staat Bert Heukels, die er na 2 minuten gelijk een mooie zeebaars van 40 cm uitdraait, dat is "lekker" beginnen. Even later komt er bij hem nog een zeebaarsje bij van 32 cm.

Bij mij gaat het allemaal niet zo snel, om 11:10 uur draai ik een zeebaarsje binnen en ben ik van de 0 af. Ik schakel over op de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, dito onderlijn om wat meer op afstand te vissen. 12:33 uur volgt er een tweede.



12:52 uur een zeebaarsje, 13:15 uur een botje.



Regelmatig zit er toch weer "apenhaar" op de lijnen, maar gelukkig niet zodanig dat er niet meer te vissen valt. 13:35 uur weer wat tikjes op "de Cobra" en er volgt een zeebaarsje, het lijkt erop dat ik de vis gevonden heb want ik gooi in en heb gelijk weer beet. Inmiddels is de zandbank gedeeltelijk droog gevallen en bij het binnen draaien stuitert er een zeebaarsje over "de plaat" als hij erover is en weer in dieper water valt ben ik hem kwijt, shit, losgeschoten.

Met nog 3 minuten te gaan, denk ik heeft het nog wel zin maar, ik "knal" hem nog één keer ver weg. Bij het eindsignaal om binnen te draaien draai ik voorzichtig binnen en jawel er stuitert een "leuke" baars over de bank heen, uiterst voorzichtig dan maar en gelukkig blijft ie er nu wel aan zitten.



Met 6 vissen, 153 cm aan vis ben ik 3e geworden in het vak wat me een 8e plaats overall oplevert. Na een matige start, een goede eindspurt. Ik ben er tevreden mee.

De eerste 5 vissers van Ter Heijde hebben meer centimeters binnen gevist als "de Eurovissers" dus de wisselbeker blijft in Ter Heijde staan.

De kanjerpot gaat naar John de Vries met een paling van in de 60 centimeters, gefeliciteerd John.

1e en 1e overall Henk Verlinde 11 vissen (262 cm), 2e Ruud van Noord 9 vissen (204 cm), 3e Armel Spee 8 vissen (194 cm). Mannen gefeliciteerd!




Van Bert Heukels, Ton van der Pol, Han van der Lek, Jan Groenewegen, Ed van Zanten en Arno Arkesteijn, Dion en Tymen Putter en een ieder die het bij m'n auto heeft gedumpt, krijg ik nog het overgebleven aas mee, waarvoor nogmaals dank.

Vis greetz,

Willem#1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten