dinsdag 11 oktober 2016

vangstberichten: maandag 10 oktober 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het overgebleven aas opmaken aan het strand, er staat een ZO-wind van 2 bft, temperatuur 12 °C, lw HvH 15:34 uur (- 49 cm), hw 22:46 uur (+ 95 cm), (± 144 cm). Droog, met af en toe een zonnetje. 13:45 uur start ik met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik\diepvries tap of een combinatie hiervan, steellood 150 gram ~ tommy lood 160 gram. Na een kwartier volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.


Het zeetje is kalm er is maar weinig stroming, 15:04 uur zie ik dan toch een door buigertje op de "Moonlight" en draai ik een bot het strand op. 15:43 uur een zeebaarsje.



Gelukkig is het vuil nihil, het apenhaar is nagenoeg verdwenen en dat is een stuk "lekkerder" vissen zo. Echt veel vis zit er niet, maar ik vermaak me wel, er is erg veel activiteit op het water veel garnalen en of vissersboten zijn aan het slepen en niet eens zo gek ver weg. 17:00 uur komt er een zeebaarsje bij, 19:03 uur sta ik even raar te kijken, een wijting, die had ik met de warme watertemperatuur nog niet echt verwacht.



19:11 uur een kleine pieterman, 19:41 uur een zeebaarsje.



20:00 uur besluit ik op te ruimen, bij het binnen draaien van de stokken zit er op elk nog een wijting, waarvan 1 maats.



Het wordt weer leuk vissen vanaf het strand.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten