maandag 26 september 2016

vangstberichten: zondag 25 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitie wedstrijd van Ter Heijde aan Zee, er staat een Z-wind van 5 bft, temperatuur 19 °C met later in de wedstrijd een lekker zonnetje. Hw HvH 10:50 uur (+88 cm), lw 16:20 uur (-48 cm), (± 136 cm). Met 2 platte karren rijden we richting "de Zandmotor" waar ik op steknummer 21 plaats mag nemen. Om 09:00 uur start ik met de 4,20 meter Sportex feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn wapperlijntjes, haakje f314\10 ~ f31\8, gevuld met een zeepiertje\zager\slik of een combinatie hiervan, piramide trapezium lood 100 gram ~ tommy lood 140 gram.

Het is een rustig zeetje met weinig stroming, aan de rechterkant wordt er gelijk een zeebaarsje uit getikt, mooi denken we met z'n allen er zit vis. Maar de tijd verstrijkt en het blijkt weer sprokkelen voor een visje te zijn. Af en toe het aas een beetje slepen om "de vis" in de buurt te triggeren, veel schijnt het niet te helpen want ze moeten er wel zitten. 10:30 uur krijg ik er toch 1 te pakken, direct nadat ik de feeder heb in gegooid en de lijn strak gedraaid zie ik wat tikjes. Nogmaals strak gedraaid en weer die tikjes, onmiskenbaar een vissen aanbeet en ja hoor direct na het inwerpen heeft een klein zeebaarsje zich aan het aas vergrepen. Mooi dat gaat al beter als gisteren, van de 0 af. :-).



Tymen Putter, die links van me staat doet het heel wat beter en weet er een paar mooie zeebaarsjes en een bot uit te draaien en eindigt de wedstrijd met 5 vissen. Bij mij komt er om 11:51 uur een botje bij en daar ben ik allang blij mee.



Er schijnt nog een zeebrasem gevangen te zijn tijdens de wedstrijd, jammer dat ik die niet gezien heb, ik had er graag een foto van gemaakt. Wel apart voor zover ik weet de eerste vanaf het strand bij Ter Heijde. Ook een paar scharren, de wintervis is toch al onderweg.

Met 2 visjes eindig ik op de 11e plaats van de 22, precies in het midden, niet goed en niet slecht zeg ik altijd maar.

Vak A: 1e en 1e overall Dion Putter 5 vissen (131 cm), 2e Koos van der Stap 3 vissen (59 cm), 3e Jan Cornelissen 2 vissen (49 cm).
Vak B: 1e Tymen Putter 5 vissen (105 cm), 2e Bert Heukels 3 vissen (65 cm), 3e Peter Zwiers 2 vissen (47 cm). Mannen gefeliciteerd!



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten