maandag 19 september 2016

vangstberichten: zondag 18 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik een wedstrijdje mee met "de Hoekse Strandvissers", ik had nog genoeg aas over van gisteren en het is altijd makkelijk bij die gasten, je hoeft je van te voren niet op te geven. Vanaf 07:00 uur staat er iemand bij de poort en kun je parkeren vlak bij het strand, het verzamelpunt is Beachclub "de Globetrotter".  Bij de huisjes aan de rechterkant zoek je een stek uit en om 09:00 uur kan je beginnen. Er staat een NO-wind van 3 bft met stoten van 4 bft, temperatuur 20 °C, met later een lekker zonnetje. Lw HvH 09:25 uur (-40 cm), hw 16:42 uur (+139 cm), (± 179 cm).

Ik start met de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een zager\zeepier\slik of een combinatie hiervan, piramidelood 180 ~  geankerd 190 gram. Al snel blijkt de lijn weg te lopen, de zee is vergeven met vuil wat op de lijnen blijft liggen.



Echt prettig vissen is het niet, ik probeer het vooraan in een laagje water van een paar centimeter, daar blijft het wat langer liggen maar op den duur loopt het ook daar weg. Links van me staat Rene Berger die er een zeebaarsje uit trekt, wat later doet het nog een keer. Hij blijft wel redelijk liggen, met een zelfgemaakte steun van iets dikker aluminium blijft ook de steun veel beter staan (had ik die RVS steun nu maar meegenomen uit de schuur, maar ja ik had dit totaal niet verwacht). Verder is het ver werpen en hoog afsteunen, Rene vist voor de rest met een gladde gevlochten lijn, die wat beter blijft drijven en zodoende minder vuil pakt. Nu dacht ik altijd dat nylon beter blijft liggen en dat gevlochten (touw) eerder wegloopt, maar zit er een coating om dan schijnt dit niet zo te zijn. Later in de wedstrijd pakt Rene ook nog een mooie tong en bot.

Gevlochten heb ik net uit m'n kist gehaald (ik lijk wel een duitser, alles thuis), maar het laatste uur blijf ik beter liggen door verre worpen te maken, direct de lijn af te kappen en strak te draaien. En dat levert me om 12:50 uur een zeebaarsje op van 20 wedstrijdcentimeters, Yes, gelukt van de 0 af.



Om 13:00 uur is het weer afgelopen, de uitslag wacht ik niet af omdat ik nog het een en ander te doen heb. Maar echt veel werd er niet gevangen had ik het idee.

RenĂ© Berger wordt 1e overall 4 vissen (90 cm), 2e Jurgen van Rijswijk 3 vissen (76 cm), 3e Evert Hoefnagel 1 vis (30 cm). Mannen gefeliciteerd!





Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten