maandag 12 september 2016

vangstberichten: zondag 11 september 2016




Hallo vis vrienden,

Vandaag vis ik de 9e competitie wedstrijd van "de Eurovissers" op de Maasvlakte 2 (MV2). Jammer genoeg werd deze wedstrijd verplaatst van zaterdagavond naar zondagochtend. Zo doende moest ik een keuze maken tussen de tweekamp van Ter Heijde met de Zeenaald in de Dintelhaven of deze wedstrijd, aangezien ik liever op strand vis werd het deze dus, er staat een variabele wind van 2 bft, temperatuur 19 °C, met later in de wedstrijd een lekker zonnetje. Hw 10:35 uur (+85 cm), lw 17:55 uur  (-49 cm), (± 134 cm).

Op de parkeerplaats trek ik balletje 14 een stuk rechts van de opgang is er uitgezet omdat er een Voornse visvereniging een wedstrijd vist. Om 09:00 uur mogen we beginnen en ik heb er zin in, ik start met de 4,50 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, onderlijn een Portugese, de zgn. Jiff-lijn genoemd naar de bedenker ervan) haakje f314\10, gevuld met een witje\pier\slik\zager\makreel, piramide lood 100 gram, later steel lood 150 gram.

Ik heb een klein zwinnetje voor me, maar daarachter alleen maar zandbanken, nu maar hopen dat er ook vis tussen zit. De Jiff-lijn werkt op zich perfect slechts een enkele keer zit er een sneu verkeerd, dat vooral bij een toenemende stroming. Ik wissel af en toe nog af met een gewone wapperlijn, maar het is niet wild met "de vis".

Willem Slingerland rechts van me vangt een botje van 16 cm en is van de 0 af.
10:40 uur zit er dan toch een botje aan de Jiff-lijn en ben ik van de 0 af. Mark Huijps 2 plaatsen links van me weet de vis zoals gewoonlijk weer te vinden en vangt er uiteindelijk 6, ik denk dat inzicht waar de vis zich op een bepaald moment kan bevinden ook van groot belang is.



Jammer genoeg is het botje niet groter dan 10 cm en geldt het slechts voor 1 punt=1 cm. Schiet niet op zo :-(.  Ik probeer nog wat andere onderlijnen maar ook dat werkt niet. In de zwin om een klein laagje water krijg ik nog wel een mooie dribbel aanbeet van waarschijnlijk een baarsje maar helaas zit er niet aan. Verderop rechts worden er mooie goudharders en zeebaarsjes gevangen, maar het is erg plekkerig. Je moet het net treffen.

Bij het sein indraaien om 13:00 uur zit er niets meer aan, m'n linker buurman Kevin van der Toorn die iets later begonnen is krijgt bij het binnen draaien nog een grote klap op z'n top een vermoedelijke goudharder die boven het water uitspringt is boven op het aas geklapt. Jammer voor Kevin is het een lijn happer en dus niet gehaakt.

De voorlopige uitslag:

1e en 1e overall Jos Mels 6 vissen (193 cm), 2e Armel Spee 4 vissen (110 cm), 3e Marcel Adraans 2 vissen (33 cm). Mannen gefeliciteerd.

De kanjerpot gaat naar Jos Mels met ik dacht een goudharder van 47 cm. Jos gefeliciteerd.

Vis greetz,

Willem #1168

Geen opmerkingen:

Een reactie posten