donderdag 8 september 2016

vangstberichten: woensdag 07 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen vanaf het strand, er staat een NNW-wind van 2 bft, oplopend naar 3 bft NO, temperatuur 20 °C, met een heerlijk zonnetje, lw HvH 12:19 uur (-43 cm), hw 19:19 uur (+117 cm), (± 160 cm). Om 16:00 uur gaat de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, met m'n nieuwe molen, de Penn Batlle 2 8000 longcast, waar al m'n oude spoelen van de superblaster 8000 ook oppassen (fijn als een fabrikant meedenkt met de sportvisser) hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje no:8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan tommy lood 140 ~ 160 gram. Na een kwartiertje volgt de 4,60 meter Tubertini feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, met een zelfontworpen Portugese lijn 2x haakje f314\10 en op het uiteinde haakje 6, plat trapezium lood 80 gram later 120 gram piramide lood.

Veel gebeurd er niet, het water is nog laag, een vlak zeetje en er staat weinig stroming. Afwachten maar, af en toe draai ik binnen om m'n aas te controleren en zondig opnieuw aan de haken te zetten. Uit tijdverdrijf fotografeer ik maar een kwal, mooie structuur qua kleuren hebben die soms.



Rond 19:00 uur komt er zomaar een grijze zeehond  het strand op gewaggeld, ff lekker uitrusten in het zonnetje, je wordt er toch moe van om al die zeebaarzen op te vreten.



19:27 uur begint de feeder tekenen van leven te geven, mooie doorbuigers op de Portugese lijn, een zeebaarsje heeft zich vergrepen aan de laatste haak.



19:42 uur hetzelfde ritueel, ik loop even vast met m'n lood achter een steen maar als ik het water in ga en de lijn voorzichtig van me af duw met de stok komt ie los. Nogmaals een zeebaarsje van ongeveer dezelfde grootte.



Met afgaand tij komt er niets meer bij en om 20:45 uur ruim ik op en vertrek naar huis.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten