woensdag 14 september 2016

vangstberichten: dinsdag 13 september 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand, er staat een ZO-wind van 3 bft, temperatuur 27 °C, hw HvH 13:16 uur (+91 cm), lw 19:20 uur (-52 cm), (± 143 cm). Rond 13:00 uur gaat de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 18\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes, haakje no:8 ~ Portugese (Jiff)-wapperlijn gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan plat trapezium lood 80 ~ tommy lood 140 gram ~ piramide lood 120 gram.. Na een kwartiertje volgt de 4,20 meter Sportex feeder, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, voor de rest een zelfde uitvoering.

Het is "heet" vandaag en dat is goed te merken veel mensen die naar het strand zijn gekomen om verkoeling te zoeken. Goed ingesmeerd met bescherm factor 50 sjok ik met m'n spullen het strand op. Veel beweging zit er niet in het water, wel veel gestreepte bruine kwallen, waar zijn die blauwe gebleven? Ik zoek een plek uit waar er wat water tegen een zandbank slaat vaak zit er vis net achter de zandbank. Maar dit keer niet, niets, geen stootje. Alleen een trillend topoog van de krabbetjes en garnalen die aan het aas lopen te puzzelen.

Een zeehond blijft loom voor m'n stek zitten, kijkt eens om zich heen en heel langzaam vertrekt ie naar rechts.



Na 4 uur vissen nog geen stootje gezien te hebben vrees ik weer eens een 0 te vissen, maar weer wordt dit lot me bespaard. Bij het binnen draaien van de "Moonlight" zit er om 17:10 uur een zeebaarsje aan.



17:30 uur ruim ik op, de 3 flesjes drinken van 33 cl per flesje waren toch te weinig. Met dit weer had ik beter 2 liter mee moeten nemen. Een reminder voor de volgend keer.

Vis greetz,

Willem


Geen opmerkingen:

Een reactie posten