maandag 8 augustus 2016

vangstberichten: zaterdag 06 augustus 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag vis is ik de zomeravondcompetitie van "de Hoekse strandvissers" 4 wedstrijden op zaterdagavond in de maand Augustus. De 3 beste resultaten tellen mee voor de einduitslag, 1 schrapper dus. Het is weer prima geregeld, Gerrit van de Akker en Eef Hoek staan weer bij de poort om iedereen door te laten, en omdat er een feestje is bij de Hoekse Watersport Vereniging verzamelen we dit keer in "de Globetrotter". Er ís een leuke opkomst en degene die met de tracktor mee willen stappen daar op andere waaronder ikzelf gaan lopen en zoeken een stek uit rechts van de huisjes. Er staat een wnw wind van 3 bft dalend naar 2 bft, temperatuur 18 °C met een lekker zonnetje. Hw HvH 18:08 uur (+119 cm), lw 23:05 uur (-72 cm), (± 191 cm).

Om 19:00 uur mogen we beginnen en ik start met de Tubertini feeder, al snel blijft deze niet toereikend met een maximale belasting van 150 gram loopt deze teveel weg en schakel ik over op de 4,5 meter Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijntjes haakje f314\10 ~ f31\8 piramide lood 180 gram. Jacco Noordermeer die 2 plaatsen links van staat vangt in het begin al een bot en niet veel later komt er een zeebaarsje van 38 cm bij. Kijk dan zit je gelijk goed want veel wordt er niet gevangen.

19:40 uur net nadat ik ben overgeschakeld op de Moonlight voor een verre worp krijg ik een paar mooie tikken op de Moonlight en draai ik een baarsje van 29 wedstrijdcentimeters het strand op.



Voor de rest gebeurd er maar weinig, regelmatig zit er een klein krabbetje aan de haak, maar de vis  blijkt verdwenen te zijn. Maar het weer is lekker en het gezelschap is goed. Het laatste half uur wordt er om me heen door iedereen nog een enkel visje gevangen. zodat de meeste van de 0 af zijn. een aantal vissers hebben er 3.

23:00 uur is het weer afgelopen, ruim ik m'n spullen op en verdwijn naar huis. Van Tom van der Pol krijg ik nog een berg aas mee en van Rene Brederveld een restant waarvoor nogmaals dank.

Uitslag 1e wedstrijd:



Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten