zondag 31 juli 2016

vangstberichten: zondag 31 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas van vrijdag vertrek ik naar het strand, hoge verwachtingen heb ik niet want er staat een nw-wind van 4 bft en vaak is het dan stukken minder met het vangen van vis daar. Toch heb ik wel weer zin in een strandsessie en soms heb je gewoon mazzel en vang je toch die "ene mooie". Temperatuur 18 °C, droog met een zonnetje erbij, hw HvH 13:39 uur (+109 cm), lw 18:54 uur (-54 cm), (± 163 cm). Om 13:00 uur gaat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ f314\6 gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, tommy lood 160 ~ 180 gram. Na een kwartier volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Veel gebeurd er niet rondom hoog en met afgaand, het enige noemenswaardige is dat er af en toe een zeehond voorbij zwemt, en om 13:48 uur zwemt er een fint het strand op, die ik met de hand weet te vangen. Misschien uit paniek voor een zeebaars, dus ik gooi gelijk 1 stok onder de kant.



Helaas het mag niet "baten", nog steeds geen enkele tik op de top. Maar goed, ik zit lekker zo op het strand in het zonnetje. 16:12 uur zit er een "kleine pieterman" aan de Cobra.. Ik denk bij m'n eigen als de baarsjes het niet willen doen laat ik dan m'n bottenlijntje maar inschakelen misschien dat dat iets oplevert. Vlak vooraan op ondiep water gooi ik hem erin en als ik de lijn enige tijd later strak draai zie ik om 17:08 uur een halve bot boven water komen. Geinig toch gelukt!



Om 18:00 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien van "de Moonlight" zit er nog een "kleine pieterman" aan.



Tot de volgende!

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten