maandag 18 juli 2016

vangstberichten: zondag 17 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik het resterende aas op maken op het strand, er staat een w-wind van 3 bft, temperatuur 19 °C, in het begin bewolkt later op de sessie breekt er een zonnetje door. Hw HvH 14:26 uur (+103 cm), lw 20:04 uur (-62 cm), (± 165 cm). Rond 12:30 uur gaat de  4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f314\6 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Na een kwartiertje volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Veel gebeurd er niet, het water is erg bruin (dik), bovendien zit het vol met troep wat je met je nagels van de lijn moet afplukken.



13:29 uur een krabbetje, geen enkel teken van vis, normaal gesproken zou je bij opkomend water toch wel een visje vangen. Vermoedelijk heeft het met het vuil in het water te maken. Ik schuif een 100 meter op naar rechts op een stek waar iets meer branding staat en niet lang nadat ik heb ingegooid krijg ik een "rammel" op de top. En draai om 14:18 uur een zeebaarsje het strand op.



Gaat het dan nu toch nog gebeuren? Het vuil op de lijnen is inmiddels een stuk minder geworden. Maar nee het houdt niet over 16:02 uur een krabbetje. Inmiddels komt er nog een visser, die me kent van m'n blog een praatje maken. Altijd gezellig, hij vist met aasvis uit de diepvries. 16:35 uur, zonder een aanbeet gezien te hebben zit er een bot aan.



Rond 18:00 uur ruim ik weer op, veel was het niet. Zo zie je maar het is elke dag weer anders.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten