zondag 17 juli 2016

vangstberichten: zaterdag 16 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand, er staat een w-wind van 4 bft afnemend naar 3 bft, 19 °C, zonnig. Hw HvH 13:30 uur (+ 96 cm), lw 19:36 uur (- 60 cm), (± 156 cm). Om 15:15 uur gaat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f314\10 ~ f314\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, tommy lood 160 gram. Na een kwartiertje volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Ik hoef niet lang te wachten, 15:25 uur zijn er wat tikjes te zien op de Cobra en draai ik 2 botjes naar binnen. De Moonlight staat ook al te rammelen en om 15:33 uur komt er een zeebaarsje het strand op gedraaid.



15:47 uur een zeebaarsje, hierna zie ik op de Cobra een vreemde trilling, als ik ga draaien blijkt de hele lijn slap te liggen totaal geen weerstand en dan weet ik het al een zeebaars die het aas gepakt heeft en met lood en al weggezwommen is. Na tientallen meters gedraaid te hebben krijg ik eindelijk weerstand vlak voor de kant begint m'n stok flink door te buigen, het is een flinke. Voorzichtig draai ik hem het strand op, zo te zien een 40 plusser, hij spartelt een paar keer en de haak schiet los. Snel gooi ik m'n stok in het zand en probeer hem te pakken maar al dribbelend verdwijnt ie naar diepe water. Tjonge wat zijn ze snel dan, dat was dus een selfie catch & release :-). 17:13 uur een zeebaarsje.



17:48 uur een zeebaarsje, 19:31 uur een doublet zeebaarsjes.



19:51 uur een zeebaarsje.



20:30 uur begin ik op te ruimen, 9 visjes deze sessie en lekker gevist in het zonnetje.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten