zaterdag 30 juli 2016

vangstberichten: vrijdag 29 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Omdat er vandaag een verwachte wzw-wind van 5 bft staat aan de kust, de ideale omstandigheden om zeebaars te vangen besluit ik er maar een vrije dag aan op te offeren. Je moet er tenslotte van genieten als het kan. In het begin van de sessie wat regenbuitjes later droog met een zonnetje, temperatuur 18 °C, hw HvH 11:14 uur (+106 cm), lw 17:05 uur (-48 cm), (± 154 cm). Om 10:40 uur gaat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ f314\6 gevuld met een pier\zager of een combinatie hiervan, piramidelood 180 gram. Na een kwartier volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

11:01 uur zie ik de eerste tikjes op de Cobra en draai ik een zeebaarsje het strand op. Het valt enigszins tegen, geen massale aanbeten van zeebaarsjes en ik besluit om een paar honderd meter naar links op te schuiven omdat ik het gevoel krijg op iets teveel zandbanken te vissen.. Om 12:36 uur gaat de top van de "Moonlight" krom en verschijnt er een doublet van een zeebaars met een zeebaarsje.



12:47 uur een zeebaarsje, en daarna gebeurt er weinig meer het stukje van hoog met het eerste stukje afgaand blijkt het beste te zijn. Om 14:30 uur begin ik op te ruimen en bij het binnen draaien van de Cobra zit er toch nog een zeebaarsje aan.



Iets minder als waar ik op gehoopt had, maar goed ik heb me prima vermaakt. Tot de volgende dan maar.

Vis greetz,

Willem



2 opmerkingen: