zondag 3 juli 2016

vangstberichten: vrijdag 01 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op het strand, er staat een zw-wind van 5 bft met stoten van 7 bft, temperatuur 17 °C, regen, regen, regen, met af en toe een droog moment tussen de buien door. Hw HvH 12:52 uur (+117 cm), lw 18:20 uur (-53 cm), (± 170 cm). Takke weer dus, maar wel een ideaal zeebaars weertje. 13:30 uur gaat de 4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, piramidelood 180 ~200 gram. Na een kwartiertje volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Lang hoef ik niet te wachten, tijdens het optuigen van de 2e stok zie ik wat tikken op de Cobra, en draai om 13:40 uur een mooi dik rond baarsje het strand op. 14:02 uur komt het betere werk eraan, de Cobra staat lekker te "bonken"  en tijdens het binnen draaien moet ik af en toe stoppen on de vis uit te laten vechten, hoe dichter bij het strand hoe meer de top de klappen moet opvangen van deze vis. Voorzichtig verder draaiend komt er dan toch en doublet van een botje met een zeebaars van 60 cm uit, een mooie dus.



14:41 uur hetzelfde ritueel op de Cobra, felle tikken op de top en bonken bij het binnen draaien met 47 wedstrijdcentimeters weer een leuke. 15:31 uur een zeebaarsje.



15:59 uur een bot, 16:52 uur een zeebaarsje.



17:01 uur een zeebaarsje, 17:03 uur een doublet van bot en botje.



17:32 uur een doublet zeebaarsjes, 18:21 uur een zeebaarsje.



Om 18:30 uur begin ik op te ruimen, op één stok zit er nog een zeebaarsje.



M'n plu is stuk gewaaid en inmiddels ben ik doorweekt door de regen. Maar goed het is een leuke sessie geworden met 14 vissen waar ik veel van genoten heb dus het is het waard.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten