dinsdag 5 juli 2016

vangstberichten: maandag 04 juli 2016



Hallo vis vrienden,

Met het overgebleven aas vertrek ik weer naar het strand, de omstandigheden zijn niet echt ideaal. Er staat een var wind van 3 bft die zakt naar 2 bft, 16 °C, hw HvH 15:31 uur (+122 cm), lw 20:40 uur (- 65 cm), (± 182 cm). Een glad zeetje met bijna geen branding, voorlopig zit ik heerlijk relaxed in het zonnetje te genieten van de omgeving in een oase van rust. Gewoon heerlijk! Om 15:30 uur gaat de  4,5 meter Tronixpro Cobra GT, hoofdlijn 20,5\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn, haakje f31\8 ~ ls5013f\6 gevuld met een pier\zager\slik of een combinatie hiervan, piramidelood 160 gram. Na een kwartiertje volgt de Grauvell Vertix Moonlight, hoofdlijn 22\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, en een dito uitrusting.

Veel gebeurd er niet, om m'n kansen te vergroten op vis zet ik op de Moonlight een lange wapper met drijvers dat heeft in het verleden wel meer gewerkt bij rustig weer, net dat beetje extra beweging in het aas. Om 15:55 uur is het raak de Moonlight staat te tikken en ik draai een zeebaarsje het strand op, niet verkeerd dacht ik zo.



Maar behalve dat er een haak wordt afknepen door een krab en het daadwerkelijk vangen van een krabbetje, gebeurd er maar bitter weinig. Regelmatig het aas vernieuwen, maar daar blijft het voorlopig bij, het water is dan ook erg troebel (dik zeggen ze ook wel in vissers termen). 18:22 uur als het water al flink gezakt is vang ik nog een botje, de haak ls5013f\6 volledig ingeslikt.



19:30 uur begin ik langzaam op te ruimen, veel was het niet maar wel een ontspannen sessie en dat is ook wat waard.

Vis greetz,

Willem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten